Beryl+emerald. Kontraproduktivt

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Barre
Kontakt:

Inlägg av Barre »

Halloj.
Efter ha suttit ett par veckor och lekt, konfigurerat, uppgraderat och slimmat Xgl, Beryl och emerald så kan jag bara buga mig åt allt ögongodis, feck så snyggt det är.. men… här kommer mitt stora men…
Jag har under denna tid enbart sysslat med "tuning" och konfigurering av det ena ögongodiset efter det andra, och roligt har det varit.
Det är smått beroendeframkallande att slänga runt med "wobbly windows" och andra roliga "gadgets" ,
men det är också det enda jag gjort med datorn… Jag har inte gjort något produktivt alls, enbart slimmat min konfigurering och jagat FPS…

Jag kände mig som en riktig linux-nörd som trimmade datorn att göra ingenting så snabbt som möjligt… :)
Nu är det avinstallerat, åter tillbaka till ett rent och snyggt gnome..

(måste dock erkänna att jag känner viss abstinens och saknad).

Inlägg av Okänd »

[quote="Barre"]Jag kände mig som en riktig linux-nörd som trimmade datorn att göra ingenting så snabbt som möjligt… :)
Nu är det avinstallerat, åter tillbaka till ett rent och snyggt gnome..

(måste dock erkänna att jag känner viss abstinens och saknad).[/quote]
hehe

Då passar nog den här tråden där man funderar över samma sak....

http://forum.beryl-project.org/viewtopic.php?f=41&t=514

Den 1:a var då spiksäker på att det snöade på riktigt i Florida :lol:
osv..osv...

Efter ett tag så blir kuben en plojgrej för de inbyggda nyttofunktionerna är bra.

Ver 1.5s nya gränssnitt är också ett lyft för att hitta allting.

Fick in Feisty med nya Gnome 2.17.5 och det ÄR snyggt ihop med Beryl....;)
:)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Förstår dig....och min sambo förstår dig ännu mer. Jag testade compiz för ett tag sedan, tänkte att det kanske skulle bli det som fick min sambo att ta steget över till linux...men istället blev hon illamående av allt fluff. Det var bara att avinstallera och leta gulliga bakgrundsbilder istället (sånt påverkar henne positivt) :)
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Jag känner igen det lite. Det är som att pillandet är det roliga, och när man väl är framme vid målet så är det inte lika roligt längre.. inte sant?

Ett tag lade jag sjukt mycket tid på att göra teman till GDM, splashbilder(?), bakgrundsbilder m.m. Allt för att det skulle vara en visuell och enhetlig njutning att använda datorn. Till slut blev jag rätt så klar, och hela min dator gick efter ett sjukt snyggt tema! ...hm, tyckte jag då, tills jag blev klar. Då använde jag det en vecka ungefär, och sedan var jag mest bara sjukt trött på det.. ;)

Nu för tiden försöker jag låta bli att sätta på skärmen innan GDM har laddat klart, loggar in fort som fasen och kör Ion3 som fönsterhanterare. Funderade på beryl/etc. ett tag, men så började varningsklockan ringa i bakhuvudet. En sak är säker: vill man vara effektiv när man väl sitter vid datorn så är ögongodis och musen dina värsta fiender :P
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Jag kände mig som en riktig linux-nörd som trimmade datorn att göra ingenting så snabbt som möjligt… smile
:lol:
Jag måste erkänna att jag är helt såld på beryl. Tidigare har jag ofta stängt av ögongodis och haft svart bakgrund, allt för att få en så snabb dator som möjligt, men nu kan jag sitta hur länge som helst och snurra. :D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Va sjutton, Beryl är ju det enda vettiga jag fixat i Ubuntu datorn! :lol:

Menar ni att det finns annat att göra, alternativt installera i Linux än att bara leka med kuben?? :|

j/k :D
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Bobcat"]Menar ni att det finns annat att göra, alternativt installera i Linux än att bara leka med kuben?? :|[/quote]
Tjau.... "toktanka" är en till sysselsättning med en PC... ;)

Sedan kan man alltid se o lyssna på det som tankats...

Eventuellt finns det sedan några urtråkiga Open Office program för
mer kreativ verksamhet....:P

Men visst är Beryl ett lyft.....:D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"