Utanför ämnet:Utanför ämnet: PS: Jag måste lära mig förklara saker in i absurdum..
Eller också lär du dig av Ingemar Stenmark som sa:
He gån't å förklar för en som inte begrip
Utanför ämnet:Utanför ämnet: PS: Jag måste lära mig förklara saker in i absurdum..
-25° ute.Urban Anjar skrev:http://www.sis-index.se/analys/Ubuntu%20Sverige Vad gjorde vi vecka 6?
Vi hade nästan lika många besökare som när 8.10 släpptes. Nå'n som fattar?
Ytterligare ett skäl att bekämpa den globala uppvärmningenJarulf skrev:-25° ute.Urban Anjar skrev:http://www.sis-index.se/analys/Ubuntu%20Sverige Vad gjorde vi vecka 6?
Vi hade nästan lika många besökare som när 8.10 släpptes. Nå'n som fattar?
Ett knappt år har gått sedan 25 april 2008 och här är inlägg nummer trehundratusen.Lars skrev:Det här är inlägg nummer tvåhundratusentre (200003) på forumet!!!
Hundra tusen inlägg på ett år? Alltså 273,972 inlägg per dag? Inte lätt att hänga med i allt som händer...Lars skrev:Ett knappt år har gått sedan 25 april 2008 och här är inlägg nummer trehundratusen.Lars skrev:Det här är inlägg nummer tvåhundratusentre (200003) på forumet!!!
Vi växer för fort helt enkelt. Hur skall vi få stop på det, så att vi hinner fira?Urban Anjar skrev:Totalt antal medlemmar 12037 • Vår senaste medlem daniel_u
Vi missade precis att fira tolv tusen. Grattis på oss!
ROTFLdjkmmo skrev:Vi växer för fort helt enkelt. Hur skall vi få stop på det, så att vi hinner fira?Urban Anjar skrev:Totalt antal medlemmar 12037 • Vår senaste medlem daniel_u
Tyvärr som kommer vi förmodligen att växa ännu mer nu när 9.04 släpps. Hårda tider!djkmmo skrev:Vi växer för fort helt enkelt. Hur skall vi få stop på det, så att vi hinner fira?Urban Anjar skrev:Totalt antal medlemmar 12037 • Vår senaste medlem daniel_u
Den som det visste.Hur kan det komma sig?
Det är en väldigt intressant fråga. När vi bytte från SMF till phpBB3 så sjönk antalet inloggade som visades drastiskt, men eftersom vi hade lite pejl redan innan på vad dessa gäster var så vet vi att den tidigare siffran var helt missvisande. Nån dag var det över 300 gäster samtidigt, som alla vid närmare granskning var från googles sökspindlar. En annan sak som påverkar statistiken är hur lång tid som man räknas som inloggad. Den tiden var (om jag minns rättKattskrället skrev:Jo den totala statistiken över registrerade medlemmar ser ju otroligt kul ut, men hur många registrerade medlemmmar är inloggade dag till dag + gäster som droppar in?
Var gång jag kikar på antalet medlemmar i forumet, inloggade som gäster, så verkar antalet aldrig överstiga mer än 40-60st från gång till gång.
Sneglar man över till "konkurrent" forumet så ligger de i paritet med motsvarande inloggade/gäster med, men de har ju "bara" 1600 registrerade medlemmar.
Hur kan det komma sig?
Vi har gjort utskick i samband med nya releaser och det hoppas jag vi ska hinna med nu också.Harlekin33 skrev:En liten fråga:
Brukar ni maila gamla medl. som inte längre är sk. aktiva och fråga om dom fortfarande vill vara kvar som medl.?
Sk..massutskick alltså..