Och det andra. När jag försöker överföra bilder direkt från kameran med usb sladd (en sony kamera) då reagerar inte ens datan, ännu mindre att jag faktiskt kan överföra.
Tack på förhand

Se till att du har kameran i pc-läge eller motsvarande när du sätter i den och att den är påslagen. Om det ändå inte funkar kan du posta outputen du får i terminalen (Program → Tillbehör → Terminal i menyn) om du kör de två kommandona (var och ett för sig):Tetris skrev: Och det andra. När jag försöker överföra bilder direkt från kameran med usb sladd (en sony kamera) då reagerar inte ens datan, ännu mindre att jag faktiskt kan överföra.
Kod: Markera allt
lsusb
dmesg | tail -n25
Tetris skrev:... När jag försöker överföra bilder direkt från kameran med usb sladd (en sony kamera) då reagerar inte ens datan, ännu mindre att jag faktiskt kan överföra.
Jag brukar använda något rit/bildprogram.Tetris skrev:Jag har nyligen köpt en liten asus eee. Min brorsa installerade Ubuntu på den men kunde inte svara på två av mina frågor. Första e: Jag har ju inbyggt cam, men hur öppnar man den utan att använa aMSN eller nått, alltså bara för att fota för egen nånting?