Bojkott av IE 6?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Bojkott av IE 6?
Med anledning av tråden Norska nyhetssajter (och Loopia) bojkottar IE6 har jag snickrat ihop en liten present till de 6,5 % av våra besökare som fortfarande använder IE6.
Kan någon testa hur http://ubuntu-se.org/header/test/index.php faktiskt ser ut i IE6?
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Bojkott av IE 6?
Hur skulle det gå till?
Bra initiativ!!!
Bra initiativ!!!
-
Tack Rune
Det ser ju inte alls bra ut ju, men desto större anledning för oss att förklara varför det ser ut som det gör.

Vad ser inte bra ut?Lars skrev:Tack RuneDet ser ju inte alls bra ut ju, men desto större anledning för oss att förklara varför det ser ut som det gör.
-
Flikarna ligger ju fel och ser konstiga ut (förmodligen för att IE6 inte grejar transparenta png-bilder), och sökrutan längst upp till höger är ju också fel. Det var det jag menade. Men den gula varningsrutan visas ju som det är tänkt.
Kan även bero på att jag körde i en virtuell maskin med upplösning 800x600.Lars skrev:Flikarna ligger ju fel och ser konstiga ut (förmodligen för att IE6 inte grejar transparenta png-bilder), och sökrutan längst upp till höger är ju också fel. Det var det jag menade. Men den gula varningsrutan visas ju som det är tänkt.
Perfekt!
Ta dock bort .0 i "Firefox 3.0" så slipper vi komma ihåg att updatera när 3.1 släpps.
Ta dock bort .0 i "Firefox 3.0" så slipper vi komma ihåg att updatera när 3.1 släpps.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
-
OK, då var det klart då. Jag ändrade till Firefox 3 innan jag aktiverade koden.
-
Bra, det var det som var tanken!Rune.K skrev:Jag känner mej mobbad