Jag hade lite problem med skapandet av en live-usb, men det är fixat nu. Jag har dock fortfarande några funderingar över det här med live-usb.
1. Skulle jag kunna göra så att den direkt loggar in på live-sessionen i stället för att fråga vad jag vill göra i början? Jag vill inte använda den här till att installera Ubuntu på någons dator, utan bara för att ha ett portabelt ubuntu.
2. Är det någon idé att installera drivrutiner? Min kompis har Mini-Me (PClinuxOS baserad dist) på sin USB, och det verkar fungera fint med compiz-fusion på skolans datorer. Kommer jag i så fall vara tvungen att installera olika drivrutiner på olika datorer?
Funderingar över live-usb
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- JeyPeyy
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Funderingar över live-usb
Någon? endast 4 st har kommit och tittat förbi hittills.
Re: Funderingar över live-usb
Jag har kört compiz-fusion på usb sticka något år, men det är långt ifrån alla datorer det fungerar med. Funktionen är nog helt beroende på den aktuella datorns grafik kort. Har datorn ifråga inte rätta grafik prestandan, så hjälper det inte med andra drivrutiner.