fildelning msn
fildelning msn
använder emesene, men går inte att skicka/ta emot filer...
går de o fixa lr måste jag byta till nån annan o isf, vilken är bäst?
går de o fixa lr måste jag byta till nån annan o isf, vilken är bäst?
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: fildelning msn
Jag använde emesene ett tag men bytte rätt snabbt till Pidgin där du kan skicka filer utan problem.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
- Fatcaesar
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Jag kör pidgin och skicka filer funkar.. jag kommer dock aldrig över 5kb/sec vilket jag inte förstår :s
- Dagon^
Öppna lite portar och sånt.Fatcaesar skrev:Jag kör pidgin och skicka filer funkar.. jag kommer dock aldrig över 5kb/sec vilket jag inte förstår :s
Man lär nog mer än öppna portar.. Man lär hacka koden.
Pidgin har inte stöd för P2P filöverföringar med MSNP protokollet. Vill du ha en MSNP klient som har stöd för snabba filöverföringar är det väl aMSN som är mest poppis, tyvärr är den ful som stryk.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Dagon^
aMSN har ju till fördel att man kan ge den ett väldigt simpelt skin som pseudobotar detHund skrev:Man lär nog mer än öppna portar.. Man lär hacka koden.Pidgin har inte stöd för P2P filöverföringar med MSNP protokollet. Vill du ha en MSNP klient som har stöd för snabba filöverföringar är det väl aMSN som är mest poppis, tyvärr är den ful som stryk.

- Fatcaesar
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kommer aldrig skaffa det igen, det var inte i närheten så bra som pidgin =/ då skickar jag hällre slöttHund skrev:Man lär nog mer än öppna portar.. Man lär hacka koden.Pidgin har inte stöd för P2P filöverföringar med MSNP protokollet. Vill du ha en MSNP klient som har stöd för snabba filöverföringar är det väl aMSN som är mest poppis, tyvärr är den ful som stryk.

tackar för tipsen... amsn funkar ju... men som sagt.. ful som stryk. ni snackar om o öppna portar.. inte de lättaste för mig o fixa eftersom jag är grymt mkt nybörjare när de gäller datorer överhuvudtaget. får väl köra på med amsn så länge // le petit