fildelning msn

le_petit

fildelning msn

Inlägg av le_petit »

använder emesene, men går inte att skicka/ta emot filer...
går de o fixa lr måste jag byta till nån annan o isf, vilken är bäst?
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: fildelning msn

Inlägg av Dagon^ »

Jag använde emesene ett tag men bytte rätt snabbt till Pidgin där du kan skicka filer utan problem.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
Fatcaesar
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Fatcaesar »

Jag kör pidgin och skicka filer funkar.. jag kommer dock aldrig över 5kb/sec vilket jag inte förstår :s
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

Fatcaesar skrev:Jag kör pidgin och skicka filer funkar.. jag kommer dock aldrig över 5kb/sec vilket jag inte förstår :s
Öppna lite portar och sånt.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Man lär nog mer än öppna portar.. Man lär hacka koden. ;) Pidgin har inte stöd för P2P filöverföringar med MSNP protokollet. Vill du ha en MSNP klient som har stöd för snabba filöverföringar är det väl aMSN som är mest poppis, tyvärr är den ful som stryk.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

Hund skrev:Man lär nog mer än öppna portar.. Man lär hacka koden. ;) Pidgin har inte stöd för P2P filöverföringar med MSNP protokollet. Vill du ha en MSNP klient som har stöd för snabba filöverföringar är det väl aMSN som är mest poppis, tyvärr är den ful som stryk.
aMSN har ju till fördel att man kan ge den ett väldigt simpelt skin som pseudobotar det ;)
Användarvisningsbild
Fatcaesar
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Fatcaesar »

Hund skrev:Man lär nog mer än öppna portar.. Man lär hacka koden. ;) Pidgin har inte stöd för P2P filöverföringar med MSNP protokollet. Vill du ha en MSNP klient som har stöd för snabba filöverföringar är det väl aMSN som är mest poppis, tyvärr är den ful som stryk.
Kommer aldrig skaffa det igen, det var inte i närheten så bra som pidgin =/ då skickar jag hällre slött :) men portar kanske hjälper lite?
le_petit

Inlägg av le_petit »

tackar för tipsen... amsn funkar ju... men som sagt.. ful som stryk. ni snackar om o öppna portar.. inte de lättaste för mig o fixa eftersom jag är grymt mkt nybörjare när de gäller datorer överhuvudtaget. får väl köra på med amsn så länge // le petit
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"