kommer inte åt panelmenyn/compiz-error

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
maj08
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

kommer inte åt panelmenyn/compiz-error

Inlägg av maj08 »

Hoppas någon kan hjälpa mig...

Jag min klant skulle greja lite med att få olika varianter på kuben och fönsterlägen och var inne i compiz-inställningar ,i general, där man skulle välllja antal fönster horisontellt, vertikalt och nån till. Av någon anledning kom jag åt reglaget till det vertikala och den hamnade på 32...då bestämde sig min dator för att inte lyssna på mina order och hakade upp sig.

Problemet är att jag inte får någon reaktion när jag klickar på administration för att ta mig till compiz-figurationen, tryckte alt+f2 och kunde då starta upp internet. Kan inte peka direkt på länkar dit jag ska utan måste ha pilen lite snett ovanför till vänster.

Har kommit mig in i compizinställningar nu men det laggar fast i general, kan inte byta flik utan sitter fast i den första.

OBS! Är total nybörjare och behöver grundliga stegbeskrivningar.
Senast redigerad av 2 maj08, redigerad totalt 19 gång.
maj08

Re: kommer inte åt panelmenyn/compiz-error

Inlägg av maj08 »

Hurra!!!!
Efter lite tjurigt piller fick jag till det själv.

;D ;D ;D ;D :o
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ThinLizzy »

hur gjorde du då? kan vara bra för andra att veta.
maj08

Inlägg av maj08 »

Upptäckte att om jag hade musen en bit ovanför knapparna och lite till vänster så gick de klicka på, vissa förflyttningar kunde jag göra med piltangenterna. Fönstret blev lite mindre än normalt så jag antar att knapparna befann sig på "sitt rätta ställe" utanför ramen. Lite pillrigt att veta var man skulle klicka, try and error var vad som gällde.

Svårt att förklara hur man gjort , hoppas det hjälper någon.

Sedan kan man ju undra över vem som behöver 32 fönster vertikalt eller horisontellt, allt jag ville var ju att ändra fönsterväggen till enskilt stående och kuben. Nu får det vara som det är. :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"