Ubuntu 8.10+wine hq+seaclear 2

fargo

Ubuntu 8.10+wine hq+seaclear 2

Inlägg av fargo »

Jag har installerat Ubuntu 8.10, wine hq och ett navigationsprogram som heter seaclear 2. Alla programmen har gått bra att installera, men varken wine eller seaclear 2 har någon text i för detta avsedda rutor, där är bara horisontella streck. Jag har installerat både ttf-liberation och msttcorefonts utan lyckat resultat. Är säkert enkelt att lösa, men jag får inte rätt på det.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ubuntu 8.10+wine hq+seaclear 2

Inlägg av Ulsak »

I wines konfiguration finns alternativ för vilken windowsversion man emulerar till varje program. Har du testat det?

åsså, utan att vilka vara tjatig. Harru sökt på fria alternativ till navigationsprogrammet i förråden?
( man måste vara optimist .. :) )
fargo

Inlägg av fargo »

Har inte haft ubuntu så länge och är inte så bra på det än. Har här läst mig till att installera ttf-liberation och msttcorefonts. Det hjälpte inte. Går inte att läsa någon text i wine, det är bara "klossar" med streck i, vilket innebär att jag inte kan ställa in windowsversion. Får väl prova att installera om wine >:(
Användarvisningsbild
s-o
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av s-o »

Det funkar för mig att installera och köra Seaclear 2 i Wine, det var bara att installera och det funkade direkt.
Det finns i synaptic ett program som heter Gpsdrive som jag försöker att hitta sjö kort till som fungerar ( inte lätt)......
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"