När jag ska klicka i en del av de program som jag har installerat försvinner en del upp under Panelen.
Knapparna för minimering, maximering och stängning blir oåtkomliga. Vid ytterligare ett klick så visas raden igen för att åter försvinna vid nästa. Detta gör det omöjligt att arbeta med programmet. Gäller bland annat incscape.
Åtgärd för att lösa problemet?
Hoppande fönster
Re: Hoppande fönster
Du kan alltid hålla nere Alt-tangenten och dra fram fönstret ifråga när det händer.
- Osprey
- Kontakt:
Jag har märkt att en liknande sak ibland händer med Firefox och där beror det på fönstrets storlek. När fönstret är uppe så har det ju två lägen, ett som är 1) maximera och fyll ut all plats som finns och ett som är 2) låt användaren själv dra ut det till den storlek han/hon vill. Om den storlek som bestäms av variant #2 då är större än hela skärmen minus panelerna, så hamnar Firefox ofta under panelerna då.
Så, prova med att sätta fönstret i läge #2 och se till att det inte är för stort...
Så, prova med att sätta fönstret i läge #2 och se till att det inte är för stort...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Om du har Visuella effekter aktiverat så kanske det är Wobbly Windows som ställer till det. I System → Inställningar → Inställningshanterare för CompizConfig (finns att installera genom Lägg till/ta bort om du inte har det) kan man inaktivera just den effekten.
- simonw
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Jag har samma problem med compizconfig på min lenovo s10e då fönstrets minsta storlek är större än skärmens höjd. Genom att aktivera fullskärmsmöjligheten i system > inställningar >tangentbordsgenvägar i undermenyn Fönsterhantering (ctrl + alt +f är en favorit), kan jag tvinga program som inte har eget fullskärmsläge att passa in på skärmens yta. testa det.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
Re: Hoppande fönster - Löst
Jag ändrade skärmens upplösning till 1280x800 och då fungerar det.
Inga skuttande fönster irriterar och försvårar.
Jag har inte Compiz installerat i den bärbara så det är inte anledningen.
Inga skuttande fönster irriterar och försvårar.
Jag har inte Compiz installerat i den bärbara så det är inte anledningen.
Problem har återkommit!!
När jag startar Darkroom och klickar med musen var som helst i programmet så åker programfönstret upp några centimeter ovanför skärmen.
Vid upprepad klickning kommer det ner igen. Detta innebär att jag inte kan använda Darkroom då det inte ens går att minimera/maximera fönstret.
Klickar jag för att öppna en fil så hoppar fönstret upp och ner, upp och ner...
Har försökt att ändra skärmupplösningen men det hjälper inte....
När jag startar Darkroom och klickar med musen var som helst i programmet så åker programfönstret upp några centimeter ovanför skärmen.
Vid upprepad klickning kommer det ner igen. Detta innebär att jag inte kan använda Darkroom då det inte ens går att minimera/maximera fönstret.
Klickar jag för att öppna en fil så hoppar fönstret upp och ner, upp och ner...
Har försökt att ändra skärmupplösningen men det hjälper inte....