Underligt "fel" i Firefox med olika inloggade profiler.

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
super_nollan
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Underligt "fel" i Firefox med olika inloggade profiler.

Inlägg av super_nollan »

Hååhej.
Ubuntu 8.10 , Firefox 3.0.5 ,Acer Aspire One A150.

Vi har 2 olika "profiler" som kan logga in på den här burken , båda har leta.se som startsida. När jag loggar in o startar Firefox så ser det ut som på bild 1,jag kan använda uppdatera sidan etc knappar men,när min sambo är in loggad så har burken fått för sig (vet inte xakt hur länge men det har inte varit så här hela tiden) att ha en tom sida när hon startar Firefox...trycker hon på "home" knappen/startsidan så ploppar Mozillasidan upp , se bild 2 FAST leta.se är inställd som start?????? ???

Nästa grunks , om hon går till tex Gmail via leta.se så ser start sidan för gmail ut som på bild 3 ,det står leta.se uppe i adressfältet det gör det inte när jag r inloggad då står det gmail blablablabla...

Nu har jag rotat igenom inställningar o pillat o donat men inte fått till det utan jag frågar experterna,
HUR ska jag göra för att få "rätt" startsida i firefox? Det andra kanske löser sig samtidigt?...

super_nollan
Bilagor
bild3.jpeg
bild3.jpeg (69.36 KiB) Visad 1607 gånger
2.jpeg
2.jpeg (98.72 KiB) Visad 1609 gånger
bild1.jpeg
bild1.jpeg (87.16 KiB) Visad 1610 gånger
Användarvisningsbild
super_nollan

Re: Underligt "fel" i Firefox med olika inloggade profiler.

Inlägg av super_nollan »

Ingen som har några ideer? :o
Användarvisningsbild
super_nollan

Inlägg av super_nollan »

Det här får mig att få fler gråa hår , det går inte att använda "bakåt" och "uppdatera" precis som det ser ut på bild 2 lite bakom det översta fönstret...Har faktiskt letat men inte hittat något själv , klart irriterande!
Användarvisningsbild
super_nollan

Inlägg av super_nollan »

Nu har det gått ett tag sedan jag postade första gången i det här inlägget , bla så har det ju droppat in ett antal FF uppdateringar men hittills har inte de eller mitt knappeliknappande o provande av 57 olika andra inställningar i FF hjälpt!!!! >:D GAH! >:D Fortfarande startar FF med en tom startsida och klickar jag på hem som i startsida då går den till mozilla.org sidan som jag har en bild på längre ned i inlägget....

Finns det någon som har någon erfarenhet av det här och någon ide?

Fortfarande så är det så att om jag loggar in på samma burk så funkar allt ok feståss...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ta backup på alla bokmärken och byt sedan namn på mappen ~/.mozilla (Alltid bra att ha kvar mappen utifall). Då lär hon få börja om från början och allt lär fungera.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
super_nollan

Inlägg av super_nollan »

TACK!

Jag ska prova det här ikväll och "I´ll let you know.."
Användarvisningsbild
super_nollan

Re: Underligt "fel" i Firefox med olika inloggade profiler[LÖST]

Inlägg av super_nollan »

Jag löste det här problemet så här:
Gjorde en helt ny profil med nästan samma inloggn namn och då fungerade det ju så klart (tog bort den äldre "felaktiga"). Allt funkar som det ska nu.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"