Fläkt och Wlan problem

rocnik

Fläkt och Wlan problem

Inlägg av rocnik »

Har testat ubuntu cd:n på min dell inspiron 6000. Vill installera det men måste få några saker fixade först. Har sökt överallt men ej hittat nåt, hoppas jag får bättre napp här. Jag är helt ny till linux, bara använt windows innan men vill gå över till linux men vill fixa dessa saker först. Ok problemet jag har är att fläkten på min bärbara spinner på hela tiden vilket den inte ska göra. Har ingen som helst aning till hur man ska fixa det. Sen mitt andra problem, jag får ingen som helst kontakt med det trådlösa, har ett intel pro/wireless 2200bg verkar de som, står så i enhetshanteraren iaf. Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Erik Andrén
Kontakt:

Fläkt och Wlan problem

Inlägg av Erik Andrén »

Spinner fläkten hela tiden i windows eller i linux?
Vilken version av Ubuntu har du installerat?

Det trådlösa kortet ska fungera automagiskt i någon av dem nyare versionerna av Ubuntu.
rocnik

Fläkt och Wlan problem

Inlägg av rocnik »

I windows så är den avstängd eller går på lågvarv, tyst är den iaf, när man inte kör några tunga applikationer. Drar man igång t.ex ett spel så spinner fläkten på och den väsnas. I ubuntu så spinner den fullvarv hela tiden. Jag kör den senaste versionen som finns här o tanka ner men den hittar inte wlanet ändå :(
rog

Fläkt och Wlan problem

Inlägg av rog »

Har oxå samma problem men fläkten när jag kör Ubuntu. Dock inte när XP körs.
Tommen
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Fläkt och Wlan problem

Inlägg av Tommen »

Jag har åxå samma problem..
Okänd

Fläkt och Wlan problem

Inlägg av Okänd »

Ingen lösning men förklaring: http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.ph ... 248#p18248

EDIT: Ooops, jag menar fläkten.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"