Önskade förändringar och information

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Martin O"]Jag ber er att inte sammankoppla enskilda individers provokativa beteende med http://www.fria-ubuntu-se.org.

Däremot säger jag till dig No1viking, att senast jag granskade medlemslistan var vi 1942 medlemmar. Av dessa hade 1400 st skrivit färre än fem inlägg. Endast en handfull medlemmar hade skrivit fler än 25 inlägg.
Medlemslistan måste revideras och inte användas som argument i konflikten innan revidering skett.

Jag undrar var dessa 1400 medlemmar, som faktiskt tagit ett aktivt beslut att registrera sig på ubuntu-se.org, tagit vägen. Är det månne någon som skrämt dom?

//Martin

http://www.fria-ubuntu-se.org[/quote]
Jag har en teori vem som skrämt bort dem men behåller den hemligheten för mig själv.

Det kan vara så att dessa 1400 medlemmar har läst reglerna där det står bl.a. att göra en sökning med sitt problem för frågan kan redan vara ställt och svarat. Varför ställa en egen fråga och vänta, ibland ett dygn innan man får svar om svaret redan finns? Smarta ena dessa 1400.

Jag är medlem på ett antal forum som jag aldrig besöker och tar mig inte besväret att avregistrera mig heller. Jag tror inte att jag är ensam om det.

EDIT: Jag orkade inte kolla upp statistiken igen, hittils har de haft helt fel siffror.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jisses, här var det full fart må jag säga.

[quote="petri0"]Jag är medlem på ett antal forum som jag aldrig besöker och tar mig inte besväret att avregistrera mig heller. Jag tror inte att jag är ensam om det.[/quote]
Du är definitivt inte ensam.
Jag är också med i en massa olika forum som jag inte besöker längre, men jag har inte avregistrerat mig hos dom.

Förmodligen så är det inget forum någonstans som egentligen kan säga hur många av deras medlemmar som verkligen återbesöker dessa forum utan att logga in sig.

Frågan är väl mest hur stor del dessa medlemmar utgör.
Ã… andra sidan, spelar det någon roll alls, en vacker dag loggar jag/dom kanske in igen?
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

[quote="No1Viking"]Jag fattar inte hur du kan få det till många som uttryck samma åsikter. Det är totalt 10(!!) personer som har skrivit i denna tråd, som uttrycker åsikter mot oss. Anser du att det antalet är representativt för hela forumets hela 2125 medlemmar? I så fall har jag helt fattat fel hur demokrati funkar. Är ni valda och har något slags möte med röstningsförfarande bakom er? Jag har iaf inte sett något sånt material. Vänligen informera mig om det eftersom jag totalt har missat det.[/quote]
Snyggt! Tidigare kritik förekom i numera låsta trådar, alltså finns inte kritiken :D Jag är extra imponerad av att du inte ens reagerar när du ser vilka som står på PsySines lista.

[quote="No1Viking"]Låt mig säga följande: Ni har inte haft ett enda rätt i era teorier kring vad som kommer att hända. Noll rätt (0)!
Är du stolt över det du gör, ozamosi? Gör det dig glad att sprida din galla över forumet, att skapa en sån oreda baserat på sånt du inte har den blekaste aning om? Är du häftig och frän med ditt sätt att agera, tycker du.[/quote]
You just don't get it...

Hade inte stämningen redan varit riktigt dålig, hade ni inte hanterat problemet (och även min post) så ofantligt dåligt som ni gjorde, så hade jag bara varit ett något störande troll. Dock tyckte många att det låg något i det jag skrev - att jag hade en poäng. Att ni besvarade kritiken mot ert agerande med mer av det ni kritiserades för... Ja, det var bara klumpigt. Ni bevisade för ej insatta att jag faktiskt hade rätt.

Det är inte jag som är problemet. Problemet fanns här långt innan min långa post - jag har bara lyft fram det.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"][/quote]
*suck*
Okänd

Inlägg av Okänd »

Problemet är egentligen att det är på tok för många som inte tänker på:
Make Linux, Not War
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]Snyggt! Tidigare kritik förekom i numera låsta trådar, alltså finns inte kritiken :D Jag är extra imponerad av att du inte ens reagerar när du ser vilka som står på PsySines lista.[/quote]
Jag är helt ointresserad av VILKA det är som är på den listan. Antalet är desto viktigare. Vänta, ska springa iväg och räkna....

7 personer har skrivit på namnlistan, vad jag kan se!!

Är det ditt sätt att framföra nån form av demokrati? Har Fredrik Reinfeldt, eller kungen, fler än en röst, när vi går till val? Jag tror inte det. Är det kanske så att de på PsySines lista har fler än en röst var, eller? Enlight me, please.

Ã…terigen, vi arbetar på att lösa problemet, snälla ozamosi, förstå det nu.

Micke
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="kimjohansson"]Problemet är egentligen att det är på tok för många som inte tänker på:
Make Linux, Not War[/quote]
Så rätt så. :)

*Går och utövar självkritik för säkerhets skull*
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Du kanske glömde att sebastean sparkade ut PsySine från forumet när han kommit så långt, så att han inte kunde uppdatera namnlistan. Läs din mail istället.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]Du kanske glömde att sebastean sparkade ut PsySine från forumet när han kommit så långt, så att han inte kunde uppdatera namnlistan. Läs din mail istället.[/quote]
Varför svarar du inte på mina frågor som jag ställer till dig?
Om du läser uppåt i tråden är det massor av saker jag undrar över. Ge mig ett svar, ozamosi.

Micke
whistan

Inlägg av whistan »

[quote="ozamosi"]Du kanske glömde att sebastean sparkade ut PsySine från forumet när han kommit så långt, så att han inte kunde uppdatera namnlistan. Läs din mail istället.[/quote]
Lilla gubben, hur många "riktiga" röster är det då, kan du räkna åt mig?

Whistan
En snäll ubuntuist =))
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Då får allt du ta och svara på mina frågor från flera sidor/trådar/dagar tillbaka först.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]Då får allt du ta och svara på mina frågor från flera sidor/trådar/dagar tillbaka först.[/quote]
Jag har inte tid, jag måste göra det som planerats i stället.

M
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="petri0"][quote="kimjohansson"]Problemet är egentligen att det är på tok för många som inte tänker på:
Make Linux, Not War[/quote]
Så rätt så. :)

*Går och utövar självkritik för säkerhets skull*[/quote]
:D

Jo nu ska Feisty Fawn in så slipper men det här "tjötet".

Be en bön och pang....:cool: Undra om det är stabilt läge... ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Vill helst inte lägga mej i Men_ Vad är det som händer med Ubuntu-Sverige? Har föreningen blivit för stor? Bakom alla ord tycker jag mej märka ett Ubuntu-Sverige som håller på att splittras upp, som kanske är på väg mot en delning. Månne snart ""Fria Ubuntu-Sverige se dagens ljus? Ett Ubuntu där man får svära och använda könsord. Själv svär jag ibland och kanske också ett könsord slipper ur min mun då jag träffar tummen med hammaren. En sak som jag fäste mig vid var att skolor skulle "banna" Ubuntu-Sverige på grund av språkbruket. Att i så fall använda ett ovårdat språk skulle få till följd att man motverkar föreningens syfte, nämligen ett Ubuntu till alla. Jag tar inte parti i detta gräl.
Men gott folk, både moderatorer och andra. Tänk på vad osämja och hårda ord kan få för följder. Jag har suttit i styrelsen i fem föreningar och jag känner igen tongångarna och vad som sedan följer. Till sist: Ubuntu Edgy är en utmärkt dist som bör spridas över världen!
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Feisty, hm rimmar lite på festis..
Skämt å sido grabbar. vilka frågor som besvarats och inte besvarats en gång för länge länge sen i den dunkla skogen är inte så relevant. Vid årsmötet kommer de som vill lägga sin röst få lägga sin röst, oavsett om de är 7st eller fler. Det är även roligt att höra att det pågår frebilt arbete bakom kullisserna, det uppsakttas :)
Abusus non tollit usum
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="zero gravity"]Feisty, hm rimmar lite på festis..[/quote]
Apropå festis o förändringar....;)

Skulle det inte gå att ha en forumdel för hopplösa testare av diverse
nya uppfinningar som dyker upp.

:)
Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

Inlägg av Martin Olsson »

[quote="gunnartoll"]Vill helst inte lägga mej i Men_ Vad är det som händer med Ubuntu-Sverige? Har föreningen blivit för stor? Bakom alla ord tycker jag mej märka ett Ubuntu-Sverige som håller på att splittras upp, som kanske är på väg mot en delning. Månne snart ""Fria Ubuntu-Sverige se dagens ljus? Ett Ubuntu där man får svära och använda könsord. Själv svär jag ibland och kanske också ett könsord slipper ur min mun då jag träffar tummen med hammaren. En sak som jag fäste mig vid var att skolor skulle "banna" Ubuntu-Sverige på grund av språkbruket. Att i så fall använda ett ovårdat språk skulle få till följd att man motverkar föreningens syfte, nämligen ett Ubuntu till alla. Jag tar inte parti i detta gräl.
Men gott folk, både moderatorer och andra. Tänk på vad osämja och hårda ord kan få för följder. Jag har suttit i styrelsen i fem föreningar och jag känner igen tongångarna och vad som sedan följer. Till sist: Ubuntu Edgy är en utmärkt dist som bör spridas över världen![/quote]
Jag måste göra dig besviken gunnartroll. På http://www.fria-ubuntu-se.org har hitills inte ett end könsord yttrats. På vårat forum råder helt enkelt "sunt förnuft". :)

//Martin
http://www.soptunna.se
** Ubuntu user #8998 **
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="plun"]Skulle det inte gå att ha en forumdel för hopplösa testare av diverse
nya uppfinningar som dyker upp.[/quote]
Bra ide!! :)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Martin O ! Tack, jag är inte besviken. Visste ej att fria Ubuntu fanns.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Någon försökte förenkla genom att måla upp bilden att konflikten bestod av två lag på runt 10 personer och 2000 personer som var "tysta" och således automatiskt sållade sig till ett av lagen.
Jag tillhör själv de 2000 och kan bara säga att jag kommer hit för att få hjälp med Ubuntu och även försöka dela med mig av mina erfarenheter. Jag bryr mig inte ett dugg om denna maktkamp (a.k.a. Problemet) och avstår vänligen från att användas som nickedocka av någondera sida.
Tackar!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"