Önskade förändringar och information

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Men buhu buhu - stackars moderatorer.

Det finns ingen anledning till att ni ska mörka för övriga användare Vad ni sysslar med. Genom att mörka förlorar ni möjligheten att gnälla över att det är för mycket jobb, eftersom eventuella hjälpsamma användare Förhindras att hjälpa till. Berätta vad ni tycker är jobbigt, eller sluta gnäll.

Skärp er nu.
Okänd

Inlägg av Okänd »

*suck*

/ inte åt dig, ozamosi
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

*suck*
Bild
Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

Inlägg av Martin Olsson »

Det här hemlighetsmakeriet kan även ha en annan innebörd.
Det kan vara ett taktiskt knep för att dra ut på tiden, ett sätt att lägga "locket på" de konflikter som är/varit.
Jag vill referera till ett ordspråk som används i affärsvärlden. "Det är lätt att glömma men din kreditgivare glömmer aldrig"

Vi som varit utsatta för denna exekutiva makt, som representanter för ubuntu-se.org besitter, är väldigt reserverade för de handlingar ledningen för ubuntu-se.org utför och tänker utföra.

Öppenhet är ett ord alla representanter för ubuntu-se.org borde ta till sig.

//Martin

http://www-fria-ubuntu-se.org
http://www.soptunna.se
** Ubuntu user #8998 **
Användarvisningsbild
weaver73
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av weaver73 »

*suck*
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]Men buhu buhu - stackars moderatorer.

Det finns ingen anledning till att ni ska mörka för övriga användare Vad ni sysslar med. Genom att mörka förlorar ni möjligheten att gnälla över att det är för mycket jobb, eftersom eventuella hjälpsamma användare Förhindras att hjälpa till. Berätta vad ni tycker är jobbigt, eller sluta gnäll.

Skärp er nu.[/quote]
Skärp dig grabben.

Du har förlorat din anseende hos mig och mycket troligt att du har förlorad din anseende bland många "vanliga" människor också men det betyder säkert inget för dig det förstår jag. Jag har också varit ung och odödlig.

Mr. Ubuntu - vilket skämt, vem var det som sa det?

Har du inget bättre för dig så fortsätt med ditt speciella stil. Det har varit roande att följa dina inlägg och jag hoppas att du tar inte illa upp att jag vill säga något för den uppfattningen har jag fått.

Jag undrar hur kommer det sig att du inte kan visa hänsyn till vad andra försöker göra just nu för forumet, varför tror du att just din åsikt är rätt? Hur kommer det sig att du känner dig så fullkomlig perfekt att vi ska göra omedelbart så som du säger? Du kräver oss samma lydnad som någon anklagade att dagens kontaktperson kräver av moderatorer. Du är en entreprenör, en producerare som är duktig på att starta saker som t.ex. Ubuntu i Sverige. Det ska du ha berömm för. Med tanke på dina inlägg och idéer hittills så är du är en värdelös administratör. Oj oj, vilka starka ord?

Nu är vi i framtiden och forumet har nått t.ex. 10 000 medlemmar och enligt dina idéer det finns inga regler på forumet eller kanske de tre som någon beskrev i någon av trådarna (som verkar vara det viktigaste i Google idag, tack vare att de ska ältas och ältas). Situation uppstår: forumet utsätts för oorganiserad attack och tjafs uppstår och det jäser relativt snabbt. De är inte många som håller på och attackerar bl.a. dig som är åter kontaktperson för Ubuntu i Sverige. De få moderatorerna alternativt struntar i eller försöker rensa på forumet de värsta påhoppen.

- De blir följdaktligen anklagade för maktmissbruk. Det står ju inte i reglerna att en moderator får rensa på forumet. (Men då finns det ju inga moderatorer förståss, det tänkte jag inte på.)
- Moderatorer slutar eller har aldrig ens försökt rensa på forumet. Ansvaret ligger hos forumsansvarig som åker dit när någon går till polisen. Personen har t.ex. blivit påhoppad grovt, t.ex. personuppgifter sprids på forumet eller liknande fjortis-smart.

Slutsats: I vilket fall som helst, hej då för Ubuntu och dess medmänsklighet mot andra.

Eller har du kanske en annan slutsats, du som verkar veta allt? :rolleyes:

Jag kommer att läsa alla svar men inte svara för jag är bara en människa och vill svara med samma mynt. Men som administrator måste jag följa forumets regler. Så sikta på den sittande ankan!

EDIT: Jo, en grov miss jag gjorde där. Istället för att ställa frågor så borde jag försökt väcka självkritik. Men det går nog över min förmåga i detta fall.
Användarvisningsbild
PsySine

Inlägg av PsySine »

petri, det är sorgligt dels att vuxna människor som du låter sig provoceras på detta vis och dels hur de beter sig när de blivit provocerade.

mvh Janne
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="petri0"]Situation uppstår: forumet utsätts för oorganiserad attack och tjafs uppstår och det jäser relativt snabbt.[/quote]
Men du petri0... finns det en konspirationsteori också.. ? ;)

Kan du inte fundera vad de kritiska inläggen kommer med för budskap ?

Jag erkänner att jag var ett "Troll" i en tråd men jag kan inte se en tillstymmelse till
självkritik från de som troligen bestämmer just nu.

Någon skrev om Ubuntus öppenhet tidigare och det var klockrent....

Försök fundera från "andra sidan" !

:)
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Martin O"]Det här hemlighetsmakeriet kan även ha en annan innebörd.
Det kan vara ett taktiskt knep för att dra ut på tiden, ett sätt att lägga "locket på" de konflikter som är/varit.
Jag vill referera till ett ordspråk som används i affärsvärlden. "Det är lätt att glömma men din kreditgivare glömmer aldrig"

Vi som varit utsatta för denna exekutiva makt, som representanter för ubuntu-se.org besitter, är väldigt reserverade för de handlingar ledningen för ubuntu-se.org utför och tänker utföra.

//Martin

http://www-fria-ubuntu-se.org[/quote]
Jag har varit och kollat ditt fria forum och önskar dig/er lycka till.

Om ett tips från en nitisk moderator är tillåtet så tror jag att forumet kommer att växa mycket mer om man slutar peka med fingret och klaga på "dom andra" och koncentrera mera på sitt eget. Det skulle ge lite seriösare intryck, tror jag.

Men, vad vet jag? :rolleyes:
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

[quote="petri0"]Jag undrar hur kommer det sig att du inte kan visa hänsyn till vad andra försöker göra just nu för forumet, varför tror du att just din åsikt är rätt? Hur kommer det sig att du känner dig så fullkomlig perfekt att vi ska göra omedelbart så som du säger? Du kräver oss samma lydnad som någon anklagade att dagens kontaktperson kräver av moderatorer. Du är en entreprenör, en producerare som är duktig på att starta saker som t.ex. Ubuntu i Sverige. Det ska du ha berömm för. Med tanke på dina inlägg och idéer hittills så är du är en värdelös administratör. Oj oj, vilka starka ord?[/quote]
Det är många som har uttryckt samma/liknande åsikter - PsySines lista var såvitt jag förstår just tänkt för att visa vilka som höll med om att ledare, ansvariga, administratörer och/eller moderatorer leder det här forumet i helt fel riktning.

[quote="petri0"]Nu är vi i framtiden och forumet har nått t.ex. 10 000 medlemmar och enligt dina idéer det finns inga regler på forumet eller kanske de tre som någon beskrev i någon av trådarna (som verkar vara det viktigaste i Google idag, tack vare att de ska ältas och ältas). Situation uppstår: forumet utsätts för oorganiserad attack och tjafs uppstår och det jäser relativt snabbt. De är inte många som håller på och attackerar bl.a. dig som är åter kontaktperson för Ubuntu i Sverige. De få moderatorerna alternativt struntar i eller försöker rensa på forumet de värsta påhoppen.

- De blir följdaktligen anklagade för maktmissbruk. Det står ju inte i reglerna att en moderator får rensa på forumet. (Men då finns det ju inga moderatorer förståss, det tänkte jag inte på.)[/quote]
Ah. Det där låter lite som något jag upplevt... Typ... Det här forumet, just nu!

Speciellt som antalet moderatorer sjunkit drastiskt den senaste tiden, eftersom folk inte vill vara en del av vad ni sysslar med (två föredetta moderatorer har uttryckt sådana åsikter öppet)
Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

[quote="petri0"][quote="Martin O"]Det här hemlighetsmakeriet kan även ha en annan innebörd.

//Martin

http://www-fria-ubuntu-se.org[/quote]
Jag har varit och kollat ditt fria forum och önskar dig/er lycka till.

Om ett tips från en nitisk moderator är tillåtet så tror jag att forumet kommer att växa mycket mer om man slutar peka med fingret och klaga på "dom andra" och koncentrera mera på sitt eget. Det skulle ge lite seriösare intryck, tror jag.

Men, vad vet jag? :rolleyes:[/quote]
Det var trevligt att du besökt forumet. Även du är välkommen som medlem och får då naturligtvis anpassa dig till våra enkla fria regler. :)

Hos oss är det medlemmarna som formar forumet. :| Jag tycker själv det är tråkigt att fokus legat på konflikten med ubuntu-se.org. Jag är den första som verkligen hoppas att det kan föras vettiga ubuntudiskussioner på bägge forumen.

Intressant att notera är att dessa verbalt associala individer, utsparkade från ubuntu-se.org, helt plötsligt börjat föra ett civilicerat språk utan svordomar på http://www.fria-ubuntu-se.org:)

//Martin

http://www.fria-ubuntu-se.org
** Ubuntu user #8998 **
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hos oss är det medlemmarna som formar forumet.
Märkligt.......

Det var det FÖRSTA jag sade till mina medlemmar på TVSF. ;)

På tal om att starta nytt forum.

Något liknande hände på Tribe.net. När Tribe införde censur så hoppade många av och startade en fri variant av Tribe. Många är medlemmar på båda ställena.

För de som inte vet vad tribe.net är så kan jag tala om att det är en internet community ursprungligen från San Francisco. Så här kan det se ut.

http://ubuntulinux.tribe.net/
Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

DimensionX skrev:
Hos oss är det medlemmarna som formar forumet.
Märkligt.......
Har du inte fått det lite om bakfoten?

Jag pratar om http://fria-ubuntu-se.org
** Ubuntu user #8998 **
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jo, jag vet. Det var därför jag svarade som jag gjorde.

På mitt forum så formar också medlemmarna forumet.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]Det är många som har uttryckt samma/liknande åsikter - PsySines lista var såvitt jag förstår just tänkt för att visa vilka som höll med om att ledare, ansvariga, administratörer och/eller moderatorer leder det här forumet i helt fel riktning.[/quote]
Jag fattar inte hur du kan få det till många som uttryck samma åsikter. Det är totalt 10(!!) personer som har skrivit i denna tråd, som uttrycker åsikter mot oss. Anser du att det antalet är representativt för hela forumets hela 2125 medlemmar? I så fall har jag helt fattat fel hur demokrati funkar. Är ni valda och har något slags möte med röstningsförfarande bakom er? Jag har iaf inte sett något sånt material. Vänligen informera mig om det eftersom jag totalt har missat det.

En del av er, däribland du, agerar provokativt, försöker manipulera fram svar, är mycket otrevliga och borde faktiskt fundera över sitt barnsliga uppträdande. Låt mig få ta ett exempel. Om ni söker jobb och inte får det, skriker ni som attan då och säger: Friheten säger att jag skall få jobbet och ni är dumma som gav mig fel besked, att jag inte fick det. Ändra det nu, för det kräver friheten!!! Till råga på allt skulle det också tjatas om det in absurdum, vridas på problemet och insinueras en massa baserat på livlig fantasi och konspirationsteorier i veckor, gärna med manipulerande undertoner.

Låt mig säga följande: Ni har inte haft ett enda rätt i era teorier kring vad som kommer att hända. Noll rätt (0)!
Är du stolt över det du gör, ozamosi? Gör det dig glad att sprida din galla över forumet, att skapa en sån oreda baserat på sånt du inte har den blekaste aning om? Är du häftig och frän med ditt sätt att agera, tycker du.

Ni är 10 personer som tycker en massa, vi är 9 personer + 2106, där många av dem väljer att stå utanför er "kamp", för det är massor av folk som kommer till oss, trots det ni säger. Hur förklarar du det?

Jaa, jag tror det är en slags propagandakamp flera av er står för. Ingen ledning och inga regler, tolkar jag att ni säger, några av er. De flesta andra är tysta, varför det ozamosi? Är det kanske så att de inte stöder er tes överhuvudtaget?

Vi arbetar hela tiden med att ta fram en lösning. Ã…terigen kommer det inte att lämnas någon information kring detta förrän vi är klara med det vi sysslar med. Är det så svårt att respektera och förstå?

Jaja, detta kommer förmodligen inte att ta slut, det flera av er gör, men vårt tålamod kommer troligen att göra det och jag vet inte vad som kommer att hända då, vi får se.

Micke med moderatorer
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="No1Viking"]En del av er, däribland du, agerar provokativt, försöker manipulera fram svar, är mycket otrevliga och borde faktiskt fundera över sitt barnsliga uppträdande. Låt mig få ta ett exempel. Om ni söker jobb och inte får det, skriker ni som attan då och säger: Friheten säger att jag skall få jobbet och ni är dumma som gav mig fel besked, att jag inte fick det. Ändra det nu, för det kräver friheten!!! Till råga på allt skulle det också tjatas om det in absurdum, vridas på problemet och insinueras en massa baserat på livlig fantasi och konspirationsteorier i veckor, gärna med manipulerande undertoner.[/quote]
:lol:

Nu var du nog för grym i ditt exempel. Man kan få men för livet för mindre! :D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Ni är 10 personer som tycker en massa
1.Jag har inte riktigt fattat vad konflikten handlar om (medger jag), det tycks vara saker utanför forumet också

2.Svårt att ha några bestämda åsikter i det läget

3.Bråk är definitivt inte bra för något forum, DET fattar jag

4.Kompromiss kanske är lösningen?

Om ni gör så, så gör jag så...........

Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="No1Viking"]Jaja, detta kommer förmodligen inte att ta slut, det flera av er gör, men vårt tålamod kommer troligen att göra det och jag vet inte vad som kommer att hända då, vi får se.

Micke med moderatorer[/quote]
Jo det är väl val snart och då får vi väl se i demokratins namn hur många som tycker si eller så
oavsett någons tålamod. Det kanske tom kan komma lite självkritik när valet närmar sig, vem vet....

Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

[quote="No1Viking"][quote="ozamosi"]Det är många som har uttryckt samma/liknande åsikter - PsySines lista var såvitt jag förstår just tänkt för att visa vilka som höll med om att ledare, ansvariga, administratörer och/eller moderatorer leder det här forumet i helt fel riktning.[/quote]
Jag fattar inte hur du kan få det till många som uttryck samma åsikter. Det är totalt 10(!!) personer som har skrivit i denna tråd, som uttrycker åsikter mot oss. Anser du att det antalet är representativt för hela forumets hela 2125 medlemmar? I så fall har jag helt fattat fel hur demokrati funkar. Är ni valda och har något slags möte med röstningsförfarande bakom er? Jag har iaf inte sett något sånt material. Vänligen informera mig om det eftersom jag totalt har missat det.

En del av er, däribland du, agerar provokativt, försöker manipulera fram svar, är mycket otrevliga och borde faktiskt fundera över sitt barnsliga uppträdande. Låt mig få ta ett exempel. Om ni söker jobb och inte får det, skriker ni som attan då och säger: Friheten säger att jag skall få jobbet och ni är dumma som gav mig fel besked, att jag inte fick det. Ändra det nu, för det kräver friheten!!! Till råga på allt skulle det också tjatas om det in absurdum, vridas på problemet och insinueras en massa baserat på livlig fantasi och konspirationsteorier i veckor, gärna med manipulerande undertoner.

Låt mig säga följande: Ni har inte haft ett enda rätt i era teorier kring vad som kommer att hända. Noll rätt (0)!
Är du stolt över det du gör, ozamosi? Gör det dig glad att sprida din galla över forumet, att skapa en sån oreda baserat på sånt du inte har den blekaste aning om? Är du häftig och frän med ditt sätt att agera, tycker du.

Ni är 10 personer som tycker en massa, vi är 9 personer + 2106, där många av dem väljer att stå utanför er "kamp", för det är massor av folk som kommer till oss, trots det ni säger. Hur förklarar du det?

Jaa, jag tror det är en slags propagandakamp flera av er står för. Ingen ledning och inga regler, tolkar jag att ni säger, några av er. De flesta andra är tysta, varför det ozamosi? Är det kanske så att de inte stöder er tes överhuvudtaget?

Vi arbetar hela tiden med att ta fram en lösning. Ã…terigen kommer det inte att lämnas någon information kring detta förrän vi är klara med det vi sysslar med. Är det så svårt att respektera och förstå?

Jaja, detta kommer förmodligen inte att ta slut, det flera av er gör, men vårt tålamod kommer troligen att göra det och jag vet inte vad som kommer att hända då, vi får se.

Micke med moderatorer[/quote]
Jag ber er att inte sammankoppla enskilda individers provokativa beteende med http://www.fria-ubuntu-se.org.

Däremot säger jag till dig No1viking, att senast jag granskade medlemslistan var vi 1942 medlemmar. Av dessa hade 1400 st skrivit färre än fem inlägg. Endast en handfull medlemmar hade skrivit fler än 25 inlägg.
Medlemslistan måste revideras och inte användas som argument i konflikten innan revidering skett.

Jag undrar var dessa 1400 medlemmar, som faktiskt tagit ett aktivt beslut att registrera sig på ubuntu-se.org, tagit vägen. Är det månne någon som skrämt dom?

//Martin

http://www.fria-ubuntu-se.org
** Ubuntu user #8998 **
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Martin O"]Jag ber er att inte sammankoppla enskilda individers provokativa beteende med http://www.fria-ubuntu-se.org.

Däremot säger jag till dig No1viking, att senast jag granskade medlemslistan var vi 1942 medlemmar. Av dessa hade 1400 st skrivit färre än fem inlägg. Endast en handfull medlemmar hade skrivit fler än 25 inlägg.
Medlemslistan måste revideras och inte användas som argument i konflikten innan revidering skett.

Jag undrar var dessa 1400 medlemmar, som faktiskt tagit ett aktivt beslut att registrera sig på ubuntu-se.org, tagit vägen. Är det månne någon som skrämt dom?

//Martin

http://www.fria-ubuntu-se.org[/quote]
Jaja, man kan bevisa allt med statistik och det är du ju fiffig på. Detta är ett manipulativt trick som du framför.
Jag ser att det är närmare 600 personer som skrivit 5 poster, eller fler. Detta är mycket fler än de 10 personer ni är som jag skrev om i mitt förra meddelande, i denna tråd.

Det är fullt förståeligt om de andra, som inte skrivit mycket fått sina svar via "sök" eller letat sig fram manuellt.

Micke
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"