FTP backup via Browser

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
massamull
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

FTP backup via Browser

Inlägg av massamull »

Hejsan söker ett program som kan och tillåter följande:

* sftp via ssh
* Att kunna skapa ett vettigt grafiskt gränsnitt i webbläsaren så att användaren inte behöver ha ett FTP program installerat för att ladda upp filer
* Givetvis användarnamn och lösenord

FTP:n ska i första hand användas så att folk kan lägga upp backuper av sina filer och sedan kunna tanka ner dom igen när dom själva behagar.

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: FTP backup via Browser

Inlägg av Osprey »

Det låter som om FireFTP vore ett alldeles utmärkt val för dig... :)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
massamull

Inlägg av massamull »

Tack för ditt svar :)

Var en bra grej för mig personligen att använda :)
men grejen är att jag skulle behöva tex att folk kan logga in på "www.superftpsite.se" och när dom besöker sidan kan kunna logga in via webbläsaren på sin egna användare och lägga upp filer typ med knappen Upload

Den ska användas som backuptjänst först och främst :)

Hur ska man gå tillväga då?
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

DunderJonas skrev:men grejen är att jag skulle behöva tex att folk kan logga in på "www.superftpsite.se" och när dom besöker sidan kan kunna logga in via webbläsaren på sin egna användare och lägga upp filer typ med knappen Upload
Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar, vad betyder "logga in på superftpsite" resp. "logga in på sin egen användare"..??

De behöver väl hur som helst en användare på "superftp" och är det då på den som de loggar in med en "egen användare"..? Isåfall borde det funka alldeles utmärkt...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Kolla in t.ex. http://webfilebrowser.sourceforge.net/ och http://phpfm.sourceforge.net/ Är det något sådant du är ute efter? Googla efter "php file manager" eller "php file browser".
massamull

Inlägg av massamull »

Nu börjar det likna något :) den första länken verkade bra om man kan putsa till grafiken lite ska kolla in det hela lite närmare :)

Äntligen någon som skriver något bra tackar :)
massamull

Inlägg av massamull »

Osprey skrev:
DunderJonas skrev:men grejen är att jag skulle behöva tex att folk kan logga in på "www.superftpsite.se" och när dom besöker sidan kan kunna logga in via webbläsaren på sin egna användare och lägga upp filer typ med knappen Upload
Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar, vad betyder "logga in på superftpsite" resp. "logga in på sin egen användare"..??

De behöver väl hur som helst en användare på "superftp" och är det då på den som de loggar in med en "egen användare"..? Isåfall borde det funka alldeles utmärkt...

Det jag hade tänkt att folk ska kunna komma in på en sida tex "www.superftpsite.se" (var bara ett fånigt namn)

Där möts dom av en trevlig sida där det står rutor för användarnamn och lösenord som dom fyller i för att komma in till FTP:n alltså sin egna användare
och det dom ska se är typ en mapp som dom kan slänga in filer i helst utan att installera något program.

Alltså detta är bara en vanlig SFTP med lite snyggare inlogging och lite enklare så att man kan ladda upp filer via webbläsaren på sin egna användare på FTP servern eller bara dra in dom filerna som man vill ha sparade.

Det är så jag har tänkt och jag tycker inte det ska vara så svårt att kunna fixa de :). Har du något bra (eller dåligt, för jag har inte så mycket att gå på) förslag hur man ska fixa detta?:)
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"