Hej på er!
Har hämtat ner Picasa (v3) från Google och tänkte försöka geotagga mina photon genom Google Earth. Har valt en bild, men alternativet att geotagga bilden är grått, dvs det går inte att välja det. Har Google earth installerat (default installationspath). Har kollat på hur man SKA göra, och det verkar som jag gör det rätt (well, förutom då att jag inte kan välja geotagging då det är grått).
Är det så att Picasa inte förstår att jag har Google Earth installerat? La nog inte in Picasa på default ställe inser jag nu, är det det som strular? Man skulle tycka att om det var nåt sånt strul, så skulle man kunna definera paths till Picasa och GE så de hittar varandra.
Eller är det så att geotagging helt enkelt inte finns i linux-versionen av Picasa (inget förvånar mig nuförtiden)? Eller är det nåt annat jag gör fel? Är det fler som råkat ut för samma problem? Kör Ubuntu 8.10.
Tacksam för alla svar.
mvh,
beta
Picasa geotagging strul [LÖST]
Picasa geotagging strul [LÖST]
Senast redigerad av 1 Beta, redigerad totalt 15 gånger.
Re: Picasa geotagging strul
Linuxversionerna av det två programmen kan tydligen inte kommuncera med varandra. Det finns alltid en dold nackdel med att köra linuxversionen av windowsprogram....