F-Spot vill inte redigera (LÖST)

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
buskerika
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

F-Spot vill inte redigera (LÖST)

Inlägg av buskerika »

Har försökt komma underfund med F-Spot men det är några funktioner som inte funkar:
1. Dubbelklickar på en bild eller väljer Redigera, sak samma- det som kommer upp är en stor gråfärgad ikon men visar inte bilden. Inga redigeringsverktyg visas heller.
2. Under Inställningar finns ett val på mapp att imporera ifrån, den går inte att klicka på/ändra (nedtonad).
3. Vilken inställning är korrekt när det gäller Färghantering? Kan det vara ett problem att "fel" val är ibockat?
4. Under Visa/Komponenter finns Tidslinje men går inte att välja eftersom den är nedtonad.

Skulle verkligen behöva hjälp här!
Senast redigerad av 1 buskerika, redigerad totalt 14 gånger.
lennart_sj
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: F-Spot vill inte redigera

Inlägg av lennart_sj »

När jag kollar Fspot verkar allt fungera.
3 "inställning för färghantering" hittar jag inte, däremot "Justera färger", men där ser jag inga val att bocka i!
4 Tidslinjen är nedtonad i läget "Redigera bild" men går att välja i läget "Bläddra"

Kan det vara så att något gått snett vid installationen??

Tyvärr inte mycket till hjälp, men det bästa jag kan åstadkomma.
Användarvisningsbild
buskerika
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: F-Spot vill inte redigera

Inlägg av buskerika »

Det funkar! Det som var problemet var bilderna prg hittade och visade i "bläddra". Något fel på just dem alltså för när jag öppnade några andra visades alla funktionerna korrekt!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"