Hje
Jag har sökt lite för att hitta ett sätt att få skärmdumpar när ubuntu installeras. Ingen tur så här långt. En del tips om att använda PrintScreen tangenten i olika kombinationer med cntrl/alt/shift tangenterna - har inte fått det att funka. Ett alternativ är att använda digitalkamera och fota skärmarna med det verkar aningen överlopps.
Nån som har ett bättre förslag??
Skärmdumpar under installation av Ubuntu
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
- AntonPetts
- Kontakt:
Re: Skärmdumpar under installation av Ubuntu
Om du installerar grafiskt så har du väl samma möjligheter som när det väl är installerat?
Bara att du sparar dem på hårddisken sen.
Eller menar du att du vill ta en bild av språkvalet i början?
Bara att du sparar dem på hårddisken sen.
Eller menar du att du vill ta en bild av språkvalet i början?
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
Om du vill spara skärmdumpar för att demonstrera något är det smidigt att köra installationen i VirtualBox.
Tack
Ska prova på min testmaskin en gammal Dell Poweredge server med 8.10.
Ska prova på min testmaskin en gammal Dell Poweredge server med 8.10.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Skärmdumparna på http://ubuntu-se.org/wiki/Guider/Installation/Ubuntu810 tog jag med VirtualBox och print screen, du får gärna använda dem om du vill.
TFD (Tack för det)