Försökte installera Ubuntu på min nya dator igår men installationen stoppade vid partitioneringen (fick något felmeddelande som inte sa så mycket mer än att partitioneringen inte lyckades...). Eftersom jag hade en Xubuntuskiva också testade jag den istället, och då funkade det. Jag hittade sedan
den här tråden och det är väl troligt att problemet med Ubuntuinstallationen var något liknande eftersom jag redan innan hade tre partitioner - en recovery, en för Vista och en säkerhetskopieringspartition (allt detta var inställningar som kom med datorn). Så om Ubuntu vill ha två partitioner som det stod i tråden blir det fem primära partitioner. Nu ska jag försöka ta bort säkerhetskopieringspartitionen via Windows (eftersom det stod att man kunde göra det) så kanske det funkar bättre, men jag tar gärna emot tips och idéer ändå.
I alla fall: nu har jag Xubuntu men vill egentligen ha Ubuntu 8.10, hur kan jag smidigast installera? Går det att bara byta ut dem på något sätt? (Kan tillägga att jag inte fått wifin att funka med Xubuntu så jag kan inte ladda ner något just nu, men jag hoppas att det funkar att koppla upp sig med kabel - ska testa det om ett tag)