PHP nyhetsscript? Postscript? Efterlyses iaf.

Här diskuteras programmering och utveckling
damien
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

PHP nyhetsscript? Postscript? Efterlyses iaf.

Inlägg av damien »

Tjenare! Det är så att jag siter och bygger en mindre site.
Tanken var att man skall kunna logga in som "admin" på sidan, sedan lägga till egna posts, dvs ett nyhetsscript, som sedan hamnar på min main.php.

Altså, smidigast vore om det var en html editor på admin sidan som skapar en "postname.php" i typ /posts sedan lägger till en <?php include 'postname.php'; ?> på main bara tycker jag. Men men..

Hur som hälst, finns det något litet smidigt system som går att bygga in i ett en befintlig layout? Gärna fri att editera för att intergrera andra scripts. Vore kanon om någon byggt nått liknande och vill dela med sig!

Enormt tacksam för svar!
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: PHP nyhetsscript? Postscript? Efterlyses iaf.

Inlägg av eyerouge »

Wordpress om det ska vara en blogga, Joomla om det ska vara ett CMS. Koda aldrig något som redan finns ;)
Bild
damien
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

Inlägg av damien »

Det viktiga är att det skall gå intergrera med MIN layout. Varken joobla eller wordpress stödjer ju det.
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av eyerouge »

damien skrev:Det viktiga är att det skall gå intergrera med MIN layout. Varken joobla eller wordpress stödjer ju det.

Både WP och Joomla stödjer themes fullt ut, så både din och alla andras layout bör gå att realisera. Det är oftast lättare att skriva lite css/html än att koda en helt ny sak från grunden i PHP enbart p.g.a. utseendet.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"