Jag är helt ny användare av ubuntu och tänkte nu testa Crossover för att se om mitt WoW går att få igång i Linux. Jag installerade Ubuntus 64-bitsversion eftersom jag tänkte att det vore skoj att äntligen efter att ha haft en 64-bits processor (AMD 64 3500+) i lite mer än två år kunna använda den på rätt sätt. Gårdagen spenderade jag med att fixa drivrutinerna till mitt grafikkort (Radeon 9800 PRO) och lyckades tillslut efter mycket om och men. Så nu trodde jag att allt skulle vara redo för windows-emulering. När jag försökte starta Crossover-installationen slogs mina drömmar om WoW-lir dock snabbt i kras när jag fick felmeddelandet:
Kod: Markera allt
$ sh install-crossover-standard-demo-6.0.0.sh
Verifying archive integrity...OK
Uncompressing CrossOver Linux Standard
.................................................................................
.................................................................................
/home/muggi/.setup9694: error while loading shared libraries:
libXi.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
The setup program seems to have failed on x86/glibc-2.4
Check the system requirements at:
http://www.codeweavers.com/products/cxoffice/requirements/
You might be missing the 32bit compatibility libraries
Kommer jag behöva installera om ubuntu till 32-bits versionen och gå tillbaka till att använda ett operativsystem som inte är optimalt för min processor för att det ska funka eller går det att fixa på annat sätt?Requirements:
...
We test on both 32 bit and 64 bit systems running each distribution, and, where possible, we test both KDE and Gnome.
Alla ideer välkomna!

Tack på förhand! /Magnus