Förlåt en idiot (jag själv alltså), men nu hänger jag inte med riktigt. Sedan när ses ubuntu-sverige som risk område för nåt anstötligt? Har det varit frekvent med anstötligt innehåll här tidigare? Känns som jag missat nåt någonstans.[/quote]
Kunde inte somna

Du missar poängen, eller så vill du medvetet missa poängen för det är så roligt att diskutera med mig i absurdum. Finns där utrymme för missuppfattningar så finns där alltid några som skall driva, vända och vrida på det i all oändlighet oavsett vad man gör

Vad jag menar är att ORDFILTER försvinner men ersätts av vissa regler eftersom forumets skall vara en enorm kunskapsbank där ALLA skall kunna ta del av innehållet. Även om det inte kommer hagla könsord i forumet så kommer det garanterat att komma sådana ord förr eller senare. Eftersom det finns "nanny"-programvaror som scannar nätet efter "snusk" så finns RISKEN att forumet hamnar i ett sådant filter och då kan vissa skolor och arbetsplatser filtrera bort forumet, det vill vi inte riskera.
För att gå ett steg ytterligare så behövs regeln för att den dag det skrivs så kommer den användaren att få ändra sitt inlägg eller få det raderat (av ovan angiven anledning) och administrationen kommer inte editera fler inlägg (än absolut nödvändigt såsom olagligheter) men för att slippa diskussion om godtyckligt modererande så behövs det finnas ett regelverk som beskriver vad man får göra och inte göra vilket gör att alla vet exakt vad som gäller.
Men detta är som sagt var inte klar och jag som hoppades på att inte bli störd om man bad snällt att få lov att arbeta i fred med min del av arbetet så har jag lagt minst 3 timmar ikväll på att formulera mig, äta sönder en blyertspenna och börjar känna av mitt magsår.
Administrationen har respekterat åsikterna som funnits i de flesta låsta trådar och som jag har sagt innan så kommer många, om inte alla att blir nöjda när vi är klara. Administrationen ber därför om samma respekt tillbaka och vi ber åter igen att samtliga avvaktar med ytterligare krav på förklaringar, åtgärder, förändringar tills dess att vi presenterat det nya som vi verkligen vill få klart så fort som möjligt men det går inte att arbeta klart och samtligt stå till svars för gamla saker som skall förändras.
Tack, tack och tack för att ni lyssnade.
Nu skall jag försöka sova

G'natt