spela upp.cda filer

Användarvisningsbild
bengt__s
Kontakt:

spela upp.cda filer

Inlägg av bengt__s »

Hej
Har en cd med egenproducerad musik, spelades in för ett bra tag sedan då jag körde windows xp, vill nu lyssna på den när jag kör ubuntu, men det går inte att läsa den, misstänker att det blev .cda "automagiskt" någon gång eftersom det är ju ingen information i filerna, de är så små i formatet, har nu inte använt min dualboot (som jag fortfarande har kvar) på flera månader och vill inte heller tillbaka till xp för att lyssna på skivan, har någon något tips? Har försökt att spela skivan med flera program b la realaudio, VLC.
Mvh
/B
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

spela upp.cda filer

Inlägg av HenrikAn »

Är det inte en vanlig audio-cd du har?
Läs mer om cda-filer här.

När du stoppar in skivan i datorn, startar inte Sound Juicer automatiskt? I Sound Juicer kan du välja att spela audio-cd:n eller rippa den till annat format.
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Användarvisningsbild
bengt__s
Kontakt:

spela upp.cda filer

Inlägg av bengt__s »

tack för tipset, det ante mig....jag avinstallerade soundjuicer för ett tag sedan, tyckte att det var jobbigt att den gick upp på nätet och hämtade hem förslag på artist och låt, det stämde aldrig i och med att det var min egen musik jag gjort själv.... :-) orkade då inte leta efter någon inställning som gjorde att den slutade med det, jag få leta fram den nu. Tack ännu en gång, varje gång man ställer en fråga i detta forum så får man tillbaka tron på mänskligheten! Varje gång man ser på nyheterna på tv så tappar man den... ;-)
/B
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

spela upp.cda filer

Inlägg av HenrikAn »

Föresten, jag testade att spela en audiocd med VLC, det funkade bra för mig...
Starta VLC, välj Fil->Öppna skiva.
Sedan kan du under "Skiva typ" klicka i Ljud-CD och OKeya.
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Användarvisningsbild
bengt__s
Kontakt:

spela upp.cda filer

Inlägg av bengt__s »

Hej igen
Tackar! testade med VLC och som Henrik visade, det funkar, det programmet går från klarhet till klarhet, så även Ubuntu :-)
/B
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"