Hej!
Jag har använt Ubuntu.8.04 på min laptop och jag är väldigt nöjd! Jag tycker att de flesta Opensource programmen är mer användarvänliga samt att datorn körs mycket bättre med Linux. De flesta problem som uppstått har jag lyckats lösa genom att flitigt läsa mig till kunskapen.
Jag har dock fått lite nybörjarproblem.
* Nätverksanslutnings-symbolen längst upp till höger har försvunnit, vilket gör att jag inte kan komma åt trådlösanätverk.
Jag har försökt att komma åt samma funktion genom att gå genom program osv, men jag kan inte komma åt någon flik som uppdaterar och visar de tillgängliga nätverken. Förmodlingen löser man detta relativt enkelt, Hur gör man för att få tillbaka nätverksanslutningnarna till användarpanelen?
* Jag har inte heller lyckats att få bukt på snabelA (@), är det någon annan knappkombination man ska använda för att infoga den på Ubuntu? Hittintills har jag fått klistra in @, vilket givetvis funkar men det känns lite tafatt att behöva klistra in något som man använder rätt ofta.
Väldigt tacksam för svar!
Lite Nybörjarproblem...[LÖST]
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Lite Nybörjarproblem...[LÖST]
Senast redigerad av 1 hemtillbyn, redigerad totalt 9 gånger.
- Konservburk
Re: Lite Nybörjarproblem...
altgr+2 (om du har svensk tangentbordslayout)hemtillbyn skrev:* Jag har inte heller lyckats att få bukt på snabelA (@), är det någon annan knappkombination man ska använda för att infoga den på Ubuntu? Hittintills har jag fått klistra in @, vilket givetvis funkar men det känns lite tafatt att behöva klistra in något som man använder rätt ofta.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
OK..Nätverksanslutnings-symbolen längst upp till höger har försvunnit, vilket gör att jag inte kan komma åt trådlösanätverk.
Jag har försökt att komma åt samma funktion genom att gå genom program osv, men jag kan inte komma åt någon flik som uppdaterar och visar de tillgängliga nätverken. Förmodlingen löser man detta relativt enkelt, Hur gör man för att få tillbaka nätverksanslutningnarna till användarpanelen?
Högerklicka i övre panelen, välj Lägg till , i listan som dyker upp, välj notifieringsyta.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Tack för de snabba svaren och era råd fungerade alldeles ypperligt!