Marknadsföringsgrupp [delad från:...gemenskapens beslutsprocess]

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Marknadsföringsgrupp [delad från:...gemenskapens beslutsprocess]

Inlägg av Kattskrället »

djkmmo skrev:Dessutom tror jag att det är omänskligt att begära att en-två personer skall klara av att själva bära hela ansvaret för att marknadsföra Ubuntu i bloggar och på konferenser, se till att sköta kontakt mellan gemenskapens olika delar i Sverige.......
Kanske lite OT, men here we go.....citat...."bära hela ansvaret för att marknadsföra Ubuntu i bloggar och på konferenser"....slut citat.

Varför inte skapa/starta en ren marknadsföringsgrupp som enbart sysslar med bloggar och PR utåt mot lokalpress, tidsskrifter osv osv?

Känns ju som att marknadsföring inte i egentlig mening är kontaktpersonens direkta uppgift att ägna sig åt, även fast Urban gör ett lysande marknadsföringsjobb.

Därför vore det ju ypperligt med en speciell grupp, säg en samordnare och 3-5 st medlemmar till en början som enbart ägnar sig åt just bloggar och marknadsföring.

Utanför ämnet: Edit: Spårar det ur så kan ni ju dela tråden från min post.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Förslag på förändring av gemenskapens beslutsprocess

Inlägg av Broder Tuck »

:D
Bra talat, katten.
Ursprungligen var detta ett uppdrag för den förening som vi skapade. Det tyckte vi i vart fall under 2007 och i starten
av föreningen. Går den tungt nu, så får kanske viss verksamhet tas tillbaks, vad avser just marknadsföringen och stödet
till sådan verksamhet.

För var del av locots arbete, även annat än marknadsföring, som kan anses vara viktig för oss som loco att arbeta med, bör vi
kanske ha det organiserat på detta sätt. Med arbetsgrupper som arbetar efter disponibel tid, intresse och förmåga. Orimliga krav
bör inte heller ställas på sådana grupper.

Se djkmmo:s tidigare inlägg ang. orimliga krav och arbetsinsatser.

I detta fall ( men i ett vidare begrepp om marknadsföring av Linux och Ubuntu i det stora sammanhanget ) borde vi även försöka
arbeta fram ett samarbete med andra Ubuntu- och Linuxforum, tycker jag. FreakHead och hans forum (med L J som i sig är en
otrolig arbetsmaskin och motor för vad han än ger sig in på), PUNKTse. m.a.o..

Därtill kommer åtskilliga andra svenska Linuxforum. Ett gemensamt samarbete i frågor där man inte direkt behöver trampa varandra
på några ömma tår, kan enbart vara av godo för helheten.

Editerat tillägg:
Gruppen * hos oss * kanske skall bestå av några fasta medlemmar med uttalat intresse för arbetsuppgifterna kring gruppens uppdrag,
men annars vara tämligen öppen även för andra. Så att tillfälliga engagemang från övriga, intresserade, medlemmar också kan tas
till vara.

Jag är för. I hela ditt resonemang.

Sedan får/bör vi kanske vänta in synpunkter från en av de verkligt få som vet hur det skall vara, innan vi går vidare.
Se tråden: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 40#p284206
och skrivningen
. . . däremot är jag en av få som är medveten om vad jag håller på med
. . . och sedan får även förtroenderådets nuvarande medlemmar sig en släng av sleven i samma inlägg . . . . ?

Den skrivningen tolkar jag som att den är en jämförelse mellan skribenten och oss övriga i forumet. Iofs kanske i en specifik
fråga, men kan man få med sig så utpräglat medvetna och insiktsfulla personer, så vete tusan vad som kan stoppa oss.
Man kan/får ju bortse från föreningens nuvarande situation i det fallet.

o o o O O O o o o

I slutet här, blev det kanske lite mycket av somligt, men som jag redan har skrivit i denna tråd: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 19#p285548 där jag formulerar mig så här:
Jag, Tukken, har inte skrivit något med egna ord angående dig.

Vad jag däremot har gjort, det är att citera dig och dina alldeles egna skrivningar. För att belysa för läsarna -VAD du skriver, -HUR du skriver det och också visa på -Hur du, med denna skrivning, ger uttryck för hur du ser på övriga medlemmar i gemenskapen. Positivt, har det inte varit.

Tycker du sedan, av någon anledning, att detta är raljerande, ja du, då skall du nog inte söka "källan" hos mig, utan kanske i första hand, hos dig själv. Det är i huvudsak du själv som står för texten och innehållet.
Senast redigerad av 3 Broder Tuck, redigerad totalt 7 gång.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"