Instämmer.Ulsak skrev:Men man måste ju få ha synpunkter utan att bli kallad för taliban, det är tammefan inte ubuntu det heller!Bossieman skrev:Vilken tråd allstå.![]()
Bemötande i riktig Ubuntu-anda här, skrämd är vad man blir.
Ubuntu.se Connectivity Remix 32bit RC1 (SWE)
Re: Ubuntu.se Connectivity Remix 32bit RC1 (SWE)
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Vad är bökigt med fria drivrutiner?Jante99 skrev:Kan se scenen framför mig.
Ubuntu-se.org släpper en egen remix och postar en tråd på Ubuntu.se.
- Er remix är kassare än kass, sen vill ni bara göra reklam för ert forum, spam så det skriker om det.
Sid har satt ihop det mesta av remixen och bara använt öppna program och drivisar.
- Skiten klarar ju inget, bara en massa bök, värdelöst.
Ha ha ha
Tråd låses, länkar tas bort och remixen ses som olaglig inte mindre än 3 gånger.
Dom är i regel installerade "out of the box". Alla problem jag ser med drivrutiner gäller ofria.
-
Om inte vi använder fri programvara varför ska nya användare då göra det?Jante99 skrev:Att de ibland inte funkar bra, eller alls är ett stort problem. Jag har två kompisar som inte kan köra Linux alls just nu tack vare att det inte finns drivrutiner för deras HP och Compaq laptops. Trådlösa vill inte gå igång heller. I Puppy så kör jag öppna drivare till mitt ATI, det är dock inte detsamma som att köra ATI's egna.
Lite som Gnash/Flash. Flash funkar bättre, undrar varför.........
Kanske för att Adobe är de enda som har tillgång till orginalkoden.
Att bojkotta formatet gör ingen skillnad såvida man inte är en stor skara som gör det. Förslagsvis 30% av alla datoranvändare.
Så länge tillverkarna skiter i att skicka med öppna drivrutiner, eller drivrutiner alls, så får man ett svårt läge.
Det första steget till att få andra att använda fri programvara är att använda det själv. Orkar man inte göra den "uppoffringen" kan man sluta låtsas att man vill sprida GNU/Linux.
Vad gäller support och frågor ställer man dessa till ubuntu.se, enligt första inlägget i denna tråd. Vi har varit ganska tillmötesgående som svarat på frågor här ändå, trots bemötandet vi fått.farmfield skrev:Då var det kanske onödigt att starta en tråd om det alls här, med den inställningen då alltså..?FreakHead skrev:Det är sista svaret, i denna tråd, från oss, rörande vår remix. Vi finns på ubuntu.se.
Som konsekvens av det kommer vi, i framtiden, att avstå från att informera kring en eventuellt ny release eller andra nyheter om Ubuntu.se Connectivity Remix.
Tack för visat intresse!
Teamet bakom ubuntu.se
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
-
Det är ingen som har visat något intresse. Intresset verkar helt dött på ert eget forum också. Jag antar att det är därför du valde att spamma oss.FreakHead skrev:Vad gäller support och frågor ställer man dessa till ubuntu.se, enligt första inlägget i denna tråd. Vi har varit ganska hjälpsamma som svarat på frågor här ändå, trots bemötandet vi fått.farmfield skrev:Då var det kanske onödigt att starta en tråd om det alls här, med den inställningen då alltså..?FreakHead skrev:Det är sista svaret, i denna tråd, från oss, rörande vår remix. Vi finns på ubuntu.se.
Som konsekvens av det kommer vi, i framtiden, att avstå från att informera kring en eventuellt ny release eller andra nyheter om Ubuntu.se Connectivity Remix.
Tack för visat intresse!
Teamet bakom ubuntu.se
Teamet bakom Sid
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jättesynd tycker jag. Mycket tråkigt att ni känner så här men jag förstår er. Försök se det som att det faktiskt finns en herrans massa folk som faktiskt vill veta vad som sker med det här projketet och som gärna ser er posta info om detta här. De användarna tycker jag överväger nackdelarna med de som hackar på er.FreakHead skrev:farmfield skrev:Som konsekvens av det kommer vi, i framtiden, att avstå från att informera kring en eventuellt ny release eller andra nyheter om Ubuntu.se Connectivity Remix.FreakHead skrev:Det är sista svaret, i denna tråd, från oss, rörande vår remix. Vi finns på ubuntu.se.
Tack för visat intresse!
Teamet bakom ubuntu.se
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
-
En herrans massa folk?Bossieman skrev:Jättesynd tycker jag. Mycket tråkigt att ni känner så här men jag förstår er. Försök se det som att det faktiskt finns en herrans massa folk som faktiskt vill veta vad som sker med det här projketet och som gärna ser er posta info om detta här. De användarna tycker jag överväger nackdelarna med de som hackar på er.FreakHead skrev:farmfield skrev:Som konsekvens av det kommer vi, i framtiden, att avstå från att informera kring en eventuellt ny release eller andra nyheter om Ubuntu.se Connectivity Remix.FreakHead skrev:Det är sista svaret, i denna tråd, från oss, rörande vår remix. Vi finns på ubuntu.se.
Tack för visat intresse!
Teamet bakom ubuntu.se
Ett enkelt svar, i form av en fråga.Sid skrev:Om inte vi använder fri programvara varför ska nya användare då göra det?Jante99 skrev:Att de ibland inte funkar bra, eller alls är ett stort problem. Jag har två kompisar som inte kan köra Linux alls just nu tack vare att det inte finns drivrutiner för deras HP och Compaq laptops. Trådlösa vill inte gå igång heller. I Puppy så kör jag öppna drivare till mitt ATI, det är dock inte detsamma som att köra ATI's egna.
Att bojkotta formatet gör ingen skillnad såvida man inte är en stor skara som gör det. Förslagsvis 30% av alla datoranvändare.
Så länge tillverkarna skiter i att skicka med öppna drivrutiner, eller drivrutiner alls, så får man ett svårt läge.
Det första steget till att få andra att använda fri programvara är att använda det själv. Orkar man inte göra den "uppoffringen" kan man sluta låtsas att man vill sprida GNU/Linux.
För att de inte är som ni?
Många struntar i om de kör öppet eller stängt, de vill bara ha det som fungerar bäst och är enkelt att begripa sig på. Är det så svårt att förstå? Jag struntar i om en drivrutin är stängd eller öppen, so what? Jag vill ha den som fungerar bäst helt enkelt. Det gör både mig och många andra nybörjare till såna som vill köra Linux men inte anamma själva filosofin till 100%. För oss spelar det ingen större roll faktiskt.
Sluta upp med det där tänkande om du vill sprida Linux, annars kommer Linux bara vara för en liten skara som ser sig själva som en elit. Det är priset du får betala för att få nybörjare intresserade.
Rätt lätt att bara sitta och gnälla på andra när man inte behöver sätta ihop nåt själv.Sid skrev:Det är ingen som har visat något intresse. Intresset verkar helt dött på ert eget forum också. Jag antar att det är därför du valde att spamma oss.
Teamet bakom Sid
Kräver liksom inget.
Fortsätt med det du och låt de ägna sig åt att göra nåt konstruktivt istället.
Ja inte var det speciellt tacksamt att posta här inte. Jag förstår er. Skulle göra samma sak faktiskt.FreakHead skrev:Vad gäller support och frågor ställer man dessa till ubuntu.se, enligt första inlägget i denna tråd. Vi har varit ganska tillmötesgående som svarat på frågor här ändå, trots bemötandet vi fått.farmfield skrev:Då var det kanske onödigt att starta en tråd om det alls här, med den inställningen då alltså..?FreakHead skrev:Det är sista svaret, i denna tråd, från oss, rörande vår remix. Vi finns på ubuntu.se.
Tack för visat intresse!
Teamet bakom ubuntu.se
Hur många gånger blev remixen förklarad "olaglig?".

Hmmm, de glömde gnälla på färgen......
Jag vet, släng in en STOR bild på Stallman som desktop.

-
Jag vill inte sprida GNU/Linux om priset är att jag sprider ofritt skräp. Det är för mig en gåta hur man kan byta från ett operativsystem till ett annat och sen kräva att det systemet man byter till ska fungera exakt likadant. Varför i helvete bytte ni för då från första början?Jante99 skrev:Ett enkelt svar, i form av en fråga.Sid skrev:Om inte vi använder fri programvara varför ska nya användare då göra det?Jante99 skrev:Att de ibland inte funkar bra, eller alls är ett stort problem. Jag har två kompisar som inte kan köra Linux alls just nu tack vare att det inte finns drivrutiner för deras HP och Compaq laptops. Trådlösa vill inte gå igång heller. I Puppy så kör jag öppna drivare till mitt ATI, det är dock inte detsamma som att köra ATI's egna.
Många struntar i om de kör öppet eller stängt, de vill bara ha det som fungerar bäst och är enkelt att begripa sig på. Är det så svårt att förstå? Jag struntar i om en drivrutin är stängd eller öppen, so what? Jag vill ha den som fungerar bäst helt enkelt. Det gör både mig och många andra nybörjare till såna som vill köra Linux men inte anamma själva filosofin till 100%. För oss spelar det ingen större roll faktiskt.
Sluta upp med det där tänkande om du vill sprida Linux, annars kommer Linux bara vara för en liten skara som ser sig själva som en elit. Det är priset du får betala för att få nybörjare intresserade.
För att det är gratis, man slipper vara rädd för virus och annat otyg. Dessutom är det spännande med en ny bekantskap att testa.Sid skrev:Jag vill inte sprida GNU/Linux om priset är att jag sprider ofritt skräp. Det är för mig en gåta hur man kan byta från ett operativsystem till ett annat och sen kräva att det systemet man byter till ska fungera exakt likadant. Varför i helvete bytte ni för då från första början?Jante99 skrev:Ett enkelt svar, i form av en fråga.Sid skrev:Om inte vi använder fri programvara varför ska nya användare då göra det?Jante99 skrev:Att de ibland inte funkar bra, eller alls är ett stort problem. Jag har två kompisar som inte kan köra Linux alls just nu tack vare att det inte finns drivrutiner för deras HP och Compaq laptops. Trådlösa vill inte gå igång heller. I Puppy så kör jag öppna drivare till mitt ATI, det är dock inte detsamma som att köra ATI's egna.
Citerar dig.
"Jag vill inte sprida GNU/Linux om priset är att jag sprider ofritt skräp."
Då kan du direkt glömma att Linux skall bli stort. Folk fungerar inte så, speciellt inte datorovana nybörjare. Så det är bara att välja.
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag kan utan problem nå upp till antalet "En herrans massa folk" när det gäller otrevligt/respektlöst/nonchalerande bemötande, icke konstruktiv kritik o.s.v. och detta sker på ett svenskt Ubuntuforum.Sid skrev: En herrans massa folk?
Jag pekar inte ut någon enskild person, det här är ett masspsykotiskt tillstånd som finns väl dokumenterat inom psykiatrin.
Som en lavin, en person säger något, en annan spär på och til lslut har vi hamnat i en situation där det som skrivs och sägs inte alls står i vettig proportion till det ursprunglia inlägget.
-
Har man som enda ambition att få samma program man använde i Windows att fungera i GNU/Linux är man ett hopplöst fall. Det är som att tro att man botar en alkoholist med en återställare.
Så fungerar folk.Sid skrev:Har man som enda ambition att få samma program man använde i Windows att fungera i GNU/Linux är man ett hopplöst fall. Det är som att tro att man botar en alkoholist med en återställare.
Sid, det jag frågar mig är.
Vad vill man egentligen?
Skall Linux bli stort, eller inte?
Man kan inte få båda. Skall alla windows noobs ha minsta chans att köra Linux så måste allt byggas om och bli enklare och mer kompatibelt. Först då kan man nå den stora massan, det är priset det kommer att kosta.
Är det värt det?
-
Jag tycker det var väldigt konstruktivt att påpeka att dom bröt mot Ubuntus riktlinjer och Adobes licens. Eller menar du att det är Ubuntu att bryta mot det?Bossieman skrev:Jag kan utan problem nå upp till antalet "En herrans massa folk" när det gäller otrevligt/respektlöst/nonchalerande bemötande, icke konstruktiv kritik o.s.v. och detta sker på ett svenskt Ubuntuforum.Sid skrev: En herrans massa folk?
Jag pekar inte ut någon enskild person, det här är ett masspsykotiskt tillstånd som finns väl dokumenterat inom psykiatrin.
Som en lavin, en person säger något, en annan spär på och til lslut har vi hamnat i en situation där det som skrivs och sägs inte alls står i vettig proportion till det ursprunglia inlägget.
-
Jag tror att man kan få båda. Tror inte du det så tycker jag att du ska använda WindowsJante99 skrev:Så fungerar folk.Sid skrev:Har man som enda ambition att få samma program man använde i Windows att fungera i GNU/Linux är man ett hopplöst fall. Det är som att tro att man botar en alkoholist med en återställare.
Sid, det jag frågar mig är.
Vad vill man egentligen?
Skall Linux bli stort, eller inte?
Man kan inte få båda. Skall alla windows noobs ha minsta chans att köra Linux så måste allt byggas om och bli enklare och mer kompatibelt. Först då kan man nå den stora massan, det är priset det kommer att kosta.
Är det värt det?
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Som vanlig user vill du gärna att saker ska fungera någorlunda likadant för att övergången ska bli smärtfri. Det betyder inte att installation kanske ska ske på samma sätt men att navigering osv. är någorlunda likadant.Sid skrev:Jag vill inte sprida GNU/Linux om priset är att jag sprider ofritt skräp. Det är för mig en gåta hur man kan byta från ett operativsystem till ett annat och sen kräva att det systemet man byter till ska fungera exakt likadant. Varför i helvete bytte ni för då från första början?Jante99 skrev:Ett enkelt svar, i form av en fråga.Sid skrev:Om inte vi använder fri programvara varför ska nya användare då göra det?Jante99 skrev:Att de ibland inte funkar bra, eller alls är ett stort problem. Jag har två kompisar som inte kan köra Linux alls just nu tack vare att det inte finns drivrutiner för deras HP och Compaq laptops. Trådlösa vill inte gå igång heller. I Puppy så kör jag öppna drivare till mitt ATI, det är dock inte detsamma som att köra ATI's egna.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Snälla nån, hela tråden är full med negativa kommentarer som gör allt för att nedvärdera deras remix. Man gör allt för att hitta fel någonstans. Fel urval av program, disten är för stor, innehåller fel program, laddas på fel ställen osv osv.
Istället för att åstakomma ett bättre alternativ själva.
Istället för att åstakomma ett bättre alternativ själva.
Precis, man vill känna igen sig.Dagon^ skrev:Som vanlig user vill du gärna att saker ska fungera någorlunda likadant för att övergången ska bli smärtfri. Det betyder inte att installation kanske ska ske på samma sätt men att navigering osv. är någorlunda likadant.
Hur mycket tror du inte program som Firefox och Open Office hjälper mig i Puppy. Mina dokument mf saker gör det också enklare för mig att sätta igång.