Firefox stängs av efter 30 sec,
Sedan jag updatera mitt ubuntu från 6.06 till 6.10 så kan jag inte använda "Morzilla Firefox" det stängs av efter ca 30 sec.
Jag har även försökt använda "Morzilla Web Browser" och "Galeon" men det händer samma sak då.
Måste jag installera om hela ubuntu eller finns där något sätt att fixa de.
tacksam för svar
*flyttar tråd - gholen*
Jag har även försökt använda "Morzilla Web Browser" och "Galeon" men det händer samma sak då.
Måste jag installera om hela ubuntu eller finns där något sätt att fixa de.
tacksam för svar
*flyttar tråd - gholen*
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Förmodligen inte, testa att köra
och
Kod: Markera allt
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
hejsan
Har testat detta
Sedan hittade jag även en person som sa att man skulle sätta 24-bitas färg har tydligen löst liknande problem men tyvärr löste inte någon av alternativen mitt problem
Har testat detta
Sedan hittade jag även en person som sa att man skulle sätta 24-bitas färg har tydligen löst liknande problem men tyvärr löste inte någon av alternativen mitt problem
Inga andra idéer?
Kändes som jag inte kunde hitta någon lösning så jag har installerat om datorn nu men tack i alla fall
Funkar det nu då? Kan vara intressant för andra att veta.. 

Annars så kan du alltid prova att uppgradera till senaste versionerna av Java & Flash
.

Japp de funkade direkt efter ominstallationen men för ca 10 min så installerade jag en insticks modul till firefox Shockware Flash för att vara exakt och nu har jag samma problem .... inte så kul ..
Har installerat Macromedias Flash nu också men jag har ändå samma problem
Har installerat Macromedias Flash nu också men jag har ändå samma problem
Utvecklingen går framåt, hela tiden. Framför allt i GNU/Linux. Därför vill vi läsare veta vad menas med den "senaste versionen".
EDIT: En desperat tips
minns att något liknande har pratats med marwal eller northface. Sök på dem?
EDIT: En desperat tips

[quote="Aci0"]Japp de funkade direkt efter ominstallationen men för ca 10 min så installerade jag en insticks modul till firefox Shockware Flash för att vara exakt och nu har jag samma problem .... inte så kul ..
Har installerat Macromedias Flash nu också men jag har ändå samma problem[/quote]
Prova att Googla efter Flashblock och installera det i Firefox. Detta fiffiga program blockar all Flash tills du högerklickar på dem och väljer att du vill tillåta dem
. Väldigt praktiskt, har löst flera av mina Firefox-kraschar 
Har installerat Macromedias Flash nu också men jag har ändå samma problem[/quote]
Prova att Googla efter Flashblock och installera det i Firefox. Detta fiffiga program blockar all Flash tills du högerklickar på dem och väljer att du vill tillåta dem

Flashblocker löste problemet och jag är helt säker att de e flash som pajar firefox. var ju bara nödvändig att klicka igång en av flash sakerna på en sida och då dog de direkt
ska se om man kan hitta en annan lösning
prova hitta en nyare version av Macromedia Flash
Men tack för tipset med flashblocker
ska se om man kan hitta en annan lösning
prova hitta en nyare version av Macromedia Flash
Men tack för tipset med flashblocker
Nu upptäkte jag att jag ljög för er ... nu vill de inte funka längre
skit kul
skit kul

har hittat ännu en sak som man kan test men beöver nog lite hjälp på vägen..
har sett att man ska skriva in "export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1" i /usr/bin/firefox
Men problemet är bara att jag vet inte hur jag fixar så att jag har "admin" rättigheter så jag kan spara efteråt jag har gjort ändringen
har sett att man ska skriva in "export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1" i /usr/bin/firefox
Men problemet är bara att jag vet inte hur jag fixar så att jag har "admin" rättigheter så jag kan spara efteråt jag har gjort ändringen
För att editera /usr/bin/firefox på enklaste vis så kör (ALT+F2):
.
P.S Är du helt säker på att du ska skriva in det i /usr/bin/firefox och inte i din inloggningsprofil?
gksudo gedit /usr/bin/firefox/
P.S Är du helt säker på att du ska skriva in det i /usr/bin/firefox och inte i din inloggningsprofil?
Okej tack lyckades precis editera på ett annat sätt men detta är nog mycke lättare än min metod 
I vilket fall så funkar de perfekt nu.
Detta ska tydligen vara en ganska vandlig bug.
men dom flesta har löst de genom att ställa om färg inställningarna till 24 bit i stället för 16 bit.
Funka inte för mej men annars verkar de som denna lösningen har funkat för alla, så jag vet inte om man ska skriva upp den någon stans eller liknade typ i wiki
men tack alla som har hjälpt mej att lösa problemet
MvH
Aci0

I vilket fall så funkar de perfekt nu.
Detta ska tydligen vara en ganska vandlig bug.
men dom flesta har löst de genom att ställa om färg inställningarna till 24 bit i stället för 16 bit.
Funka inte för mej men annars verkar de som denna lösningen har funkat för alla, så jag vet inte om man ska skriva upp den någon stans eller liknade typ i wiki
men tack alla som har hjälpt mej att lösa problemet
MvH
Aci0
Jag hade något liknade gick ej att gå in på Aftonbladet men nu funkar det med denna strängen. T.S.V
-
[quote="tomplast"]För att editera /usr/bin/firefox på enklaste vis så kör (ALT+F2):
.
P.S Är du helt säker på att du ska skriva in det i /usr/bin/firefox och inte i din inloggningsprofil?[/quote]
Sorry! Jag är total nybörjare vad gäller linux, och när jag gör enligt ovan öppnar jag bara en textfil. Är det kanske det jag ska göra? Var ska jag i så fall skriva in kommandot (export_XLIB...)? Ursäkta om frågan är helkorkad, men om nån hjälper mig, ska jag hålla mig borta från Windows...
P.S Är du helt säker på att du ska skriva in det i /usr/bin/firefox och inte i din inloggningsprofil?[/quote]
Sorry! Jag är total nybörjare vad gäller linux, och när jag gör enligt ovan öppnar jag bara en textfil. Är det kanske det jag ska göra? Var ska jag i så fall skriva in kommandot (export_XLIB...)? Ursäkta om frågan är helkorkad, men om nån hjälper mig, ska jag hålla mig borta från Windows...
[quote="Eskil Trivia"][quote="tomplast"]För att editera /usr/bin/firefox på enklaste vis så kör (ALT+F2):
.
Sorry! Jag är total nybörjare vad gäller linux, och när jag gör enligt ovan öppnar jag bara en textfil. Är det kanske det jag ska göra? Var ska jag i så fall skriva in kommandot (export_XLIB...)? Ursäkta om frågan är helkorkad, men om nån hjälper mig, ska jag hålla mig borta från Windows...[/quote]
Jag tror att du kan lägga till angivet kommando längst upp i textfilen
. Har tyvärr inte provat själv men det ska nog fungera, annars kommer nog någon att rätta mig snart (tack och lov för att man inte är ensam här
).
Sorry! Jag är total nybörjare vad gäller linux, och när jag gör enligt ovan öppnar jag bara en textfil. Är det kanske det jag ska göra? Var ska jag i så fall skriva in kommandot (export_XLIB...)? Ursäkta om frågan är helkorkad, men om nån hjälper mig, ska jag hålla mig borta från Windows...[/quote]
Jag tror att du kan lägga till angivet kommando längst upp i textfilen

-
Jag provade att lägga kommandot överst i filen, och det hjälpte inte, tyvärr. Antingen gjorde jag fel, eller så är det nåt helt annat fel med mitt Firefox...,
RED: Visst sjutton funkar det... nu gör det det i alla fall... Tack så mycket.
RED: Visst sjutton funkar det... nu gör det det i alla fall... Tack så mycket.