Hej forum!
Jag har noterat att Pidgin och GnomeDo kommit ut med nya versioner och uppdateringar. Det är två program jag använder mycket. Dessa uppdateringar dyker ej upp i systemuppdateringarna....de automatiska....så min fråga. Är det möjligt att få med dessa så att jag automatiskt får info om uppdateringar efterhand eller måste jag installera nya versioner manuellt. Gäller ju andra program också, om det är möjligt att få uppdateringar bevakade. Tacksam för tips.
[LÖST] Koll på uppdateringar och nya versioner
-
[LÖST] Koll på uppdateringar och nya versioner
Senast redigerad av 1 Fragmentet_Ulf, redigerad totalt 3 gånger.
Re: Koll på uppdateringar och nya versioner
Hej! Var har du noterat de nya versionerna, på tillverkarens hemsida eller i ubuntus förråd?
Det är alltid en kortare eller längre (6 månader) fördröjning innan vissa typer av uppdateringar dyker upp i förråden.
Det är alltid en kortare eller längre (6 månader) fördröjning innan vissa typer av uppdateringar dyker upp i förråden.
- ebbot
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Att specifika program kommer i ny version innebär inte att det byggs binärer som direkt räknas som stabila. Det är en process innan de räknas som stabila. Om man inte testar paketen innan de släpps så kommer en massa användare få problem. Då tappar folk tilltron till Ubuntu...
Man kan installera dom manuellt om man vill. Har för mig att det finns en hemsida med icke stabila binärer till ubuntu. Ska kolla om jag kan hitta den.
Man kan installera dom manuellt om man vill. Har för mig att det finns en hemsida med icke stabila binärer till ubuntu. Ska kolla om jag kan hitta den.
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
Underskattad hjälp precis som denna och denna
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Vissa program finns på http://www.getdeb.net/, men då får man själv hålla reda på när det kommer nya versioner. Och så lägger ju en del upp egna PPA:er på Launchpad, men de är ju lite svårare att hitta.
-
Jag har noterat nya versioner via bloggar och nyhetssidor. Jag har ingen brådska med att uppdatera och kan vänta. Är det så att det automatiskt dyker upp i uppdateringslistan efterhand så är ju vore dit fint, så kan man lugnt invänta dem.
- ebbot
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Dom uppdateras automatiskt när de blivit stabila.Fragmentet_Ulf skrev:Jag har noterat nya versioner via bloggar och nyhetssidor. Jag har ingen brådska med att uppdatera och kan vänta. Är det så att det automatiskt dyker upp i uppdateringslistan efterhand så är ju vore dit fint, så kan man lugnt invänta dem.
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
-
Tack för beskedet!