Det var min idé från början, och syftet är att komma ifrån behovet av "nominering och röstning i forumet". Vi har ett antal jobb som behöver utföras här som t.ex. innefattar design av webbplatsen, producerande av information kring Ubuntu, dess derivator och morsan Debian.FreakHead skrev:Det finns TVÅ kontaktpersoner, som troligen inte är överösta med arbete där säkerligen EN av dem kan axla denna roll. Jag tror inte att det är speciellt arbetssamt att genomföra detta arbete, på redan befintlig "personal".
Handen på hjärtat nu, vad ska ni med denna sk huvudjägare till egentligen? Vad är syftet mer än att utöka "staben"?
//FH
Genom nominering osv. kommer man ju bara åt de som är dagligen aktiva (veteraner väljer veteraner) och för att nå en större del av de 11 000 registrerade användarna och kanske också allmänheten tänkte jag att man kunde välja några stycken som får i uppdrag att hitta folk för dessa jobb.
Utgångspunkten kommer då att vara en annonssida med en synlig länk högst upp på webbplasten där vi kan lista uppdrag som behöver folk. Alltså mer som ett företag skulle rekrytera. Då behöver inte folk vara aktiva i forumet för att kunna engagera sig. Med ett förhoppningsvis större urval av sökande och kvalificerade kanske vi kan hitta personer med tid, ork och idéer som kan ta webbplatsen till 20 000 användare, för nu känns det som att vi stannat upp i utvecklingen.
Hoppas att det förklarar den här cirkusen