ett bra program för att spela in skrivbordet

Användarvisningsbild
ckpat
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

ett bra program för att spela in skrivbordet

Inlägg av ckpat »

tjenna allihopa! jag har tänkt att spela in de snyggaste effekterna i compiz fusion o så och sedan lägga in det på ipoden men problemet är att det blir skitkasst...
jag har använt RecordMyDesktop men den verkar inte klara 3D grejerna så bra... det blir helt konstigt när man tittar på filmen och ibland försvinner kuben/bollen/cylindern till och med (på filmen bara, men inte på själva datorskärmen)..
jag har även testat Istanbul men det laggade nåt enormt när jag såg på filmen, plus att den "sparar till disk" (eller nåt sånt) i evigheter även om filmen bara är 5 sekunder... kan inte tänka mig hur lång tid det tar men en lite längre film....

det finns ju Xvidcap också men jag fattar inte det programmet.... man liksom trycker på spela in och sen försvinner grejen och jag hittar inte vart jag ska stänga av inspelningen... är Xvidcap bra eller finns det nåt annat som faktiskt är bra?.... nåt som tar alla 3D effekter...

tack så hemskt mycket för alla eventuella svar :)
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: ett bra program för att spela in skrivbordet

Inlägg av JeyPeyy »

Lite sent att svara nu kanske, men jag skriver ändå.

Det finns inget klockrent program som klarar av 3d-effekterna. Men bäst tror jag nästan är recordmydesktop. Installera gtk-recordMyDesktop, Program=>'Ljud och video'=>gtk-recordMyDesktop, Avancerat, Prestanda, bocka i 'Fullständiga bildrutor'. Det borde fungera bättre om du kör med fullständiga bildrutor.
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"