Officiellt uttalande samt motivering
Ytterligare kunskaps hämtande: jävlarna, fanen, gudjävlar, fucking åmål,
Tänkte bara se vad programet klarade av
En lite parentes om korrekta ord... En annan (jag) är alltså pedagog och något av det värsta jag vet, vilken miljö det än vara månde, är när vuxna människor ska lära barn korrekt svenska...låt ungarna ha sin fantasi och få uppfinna nya ord, det viktiga är nog att folk förstår vad som menas...(men visst, i skolan slår även jag ned på svordomar, men precis som på forumet här så har vi inga problem med det utöver enstaka fall)
Om jag pratar om en cykel och säger att jag inte orkade bära väskan så jag satte den på väsksättfasten....är det då någon som inte fattar att jag snackar om.....nej vad kul, jag har faktiskt glömt vad det heter egentligen, kan någon som greppat vilket ord som efterfrågas upplysa mig.
All censur suger stenhårt, vi är alla mer eller mindre ansvarsfulla människor...jag får göra som barnen och uppfinna mina egna ord istället.
// Mina vänner, det var alltså 'Pakethållare'...ordet var 'Pakethållare' mina vänner. KLANG! mina vänner.
Om jag pratar om en cykel och säger att jag inte orkade bära väskan så jag satte den på väsksättfasten....är det då någon som inte fattar att jag snackar om.....nej vad kul, jag har faktiskt glömt vad det heter egentligen, kan någon som greppat vilket ord som efterfrågas upplysa mig.
All censur suger stenhårt, vi är alla mer eller mindre ansvarsfulla människor...jag får göra som barnen och uppfinna mina egna ord istället.

// Mina vänner, det var alltså 'Pakethållare'...ordet var 'Pakethållare' mina vänner. KLANG! mina vänner.
[quote="Omnius"]En lite parentes om korrekta ord... En annan (jag) är alltså pedagog och något av det värsta jag vet, vilken miljö det än vara månde, är när vuxna människor ska lära barn korrekt svenska...låt ungarna ha sin fantasi och få uppfinna nya ord, det viktiga är nog att folk förstår vad som menas...(men visst, i skolan slår även jag ned på svordomar, men precis som på forumet här så har vi inga problem med det utöver enstaka fall)
[/quote]
Klockrent!!
Både vad det gäller censur och väsksättfasten!!

Klockrent!!
Både vad det gäller censur och väsksättfasten!!
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
[quote="Bobcat"][quote="Omnius"]En lite parentes om korrekta ord... En annan (jag) är alltså pedagog och något av det värsta jag vet, vilken miljö det än vara månde, är när vuxna människor ska lära barn korrekt svenska...låt ungarna ha sin fantasi och få uppfinna nya ord, det viktiga är nog att folk förstår vad som menas...(men visst, i skolan slår även jag ned på svordomar, men precis som på forumet här så har vi inga problem med det utöver enstaka fall)
[/quote]
Klockrent!!
Både vad det gäller censur och väsksättfasten!![/quote]
Håller med, klockrent!

Klockrent!!
Både vad det gäller censur och väsksättfasten!![/quote]
Håller med, klockrent!

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
[quote="weaver73"][quote="c.neese.se"]Jag förstår fortfarande inte syftet med att inte tillåta ett ledigt språk i ett supportforum.[/quote]
Finns det fler som anser att ledigt språk är lika med svordomar? Och om så är fallet är det nog inte roligt att bli hembjuden på fika hos en präst. Och alla som jag umgås med måste tycka att jag är stel och högtravande.
Det jag egentligen vill säga är att det nog är synd om de människor som inte kan vara informella utan att svära.
/weaver73[/quote]
Men nu skjuter någon över mål igen, har jag påstått att ett ledigt språkbruk skulle vara synonymt med svordomar? Dessutom, vad är det för fördomar mot präster? Dom gånger jag har umgåtts med präster har det används svordomar från båda håll utan att det varit något konstigt...
Finns det fler som anser att ledigt språk är lika med svordomar? Och om så är fallet är det nog inte roligt att bli hembjuden på fika hos en präst. Och alla som jag umgås med måste tycka att jag är stel och högtravande.
Det jag egentligen vill säga är att det nog är synd om de människor som inte kan vara informella utan att svära.
/weaver73[/quote]
Men nu skjuter någon över mål igen, har jag påstått att ett ledigt språkbruk skulle vara synonymt med svordomar? Dessutom, vad är det för fördomar mot präster? Dom gånger jag har umgåtts med präster har det används svordomar från båda håll utan att det varit något konstigt...
Om det nu inte varit något problem tidigare ser jag ingen anledning till att man ha detta förbud. Jag tycker det är viktigt att man skall få rätt att uttrycka sig på det sättet man vill och använda det språket man vill. Om det nu innehåller svordomar är det upp till den personen i fråga. Det är dock skillnad mellan svordomar och personangrepp eller hets mot folkgrupp eller annan diskriminering. Och det senare ställer jag mig givetvis inte bakom.
Jag tycker det är fel att totalt förbjuda svordomar. Faktum är att svordomar är en del av språket och många använder dessa när de uttrycker sig. Om det nu finns människor som absolut inte gillar svordomar kan dessa ha censureringen på klientsidan (webbrowser).
Rörande mötet med en präst. Man får använda svordomar i samband med mötet och dessa censureras inte (som det görs i detta forumet numera). Däremot är det möjligt att prästen reagerar, men observera att man får fortfarande använda svordomar!
Jag tycker det är fel att totalt förbjuda svordomar. Faktum är att svordomar är en del av språket och många använder dessa när de uttrycker sig. Om det nu finns människor som absolut inte gillar svordomar kan dessa ha censureringen på klientsidan (webbrowser).
Rörande mötet med en präst. Man får använda svordomar i samband med mötet och dessa censureras inte (som det görs i detta forumet numera). Däremot är det möjligt att prästen reagerar, men observera att man får fortfarande använda svordomar!
-
Halleluja :-)