Nominering av huvudjägare
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Nominering av huvudjägare
Tukken tackar även han för förtroendet. Jag vill dock inte kvarstå som nominerad.
Jag anser mig inte ha tillräckligt engagemang o/e intresse för att ta på mig denna
typ av uppdrag.
Tack ändå.
Jag anser mig inte ha tillräckligt engagemang o/e intresse för att ta på mig denna
typ av uppdrag.
Tack ändå.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Locot behöver drivande personer som Sid. Så jag tackar men väljer att inte ställa upp för att ger Sid möjligheten till engagemang.
LJ
LJ
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Då tror jag listan ser ut så här, efter några avsägelser:
cat nominerade | sort
Andol
axel112
Crying Freeman
Daniel Nylander.
Mekaniserad Apelsin
Sid
TicToc
upnorth
Har jag missat nå'n? Cirkagurka ett dygn kvar innan omröstningen börjar, så det finns fortfarande utrymme för förslag. Ingen har motsagt mitt förslag om att vi ska ha tre personer, så jag antar att vi kör så. I alla fall insisterar jag bestämt på ett udda antal.
cat nominerade | sort
Andol
axel112
Crying Freeman
Daniel Nylander.
Mekaniserad Apelsin
Sid
TicToc
upnorth
Har jag missat nå'n? Cirkagurka ett dygn kvar innan omröstningen börjar, så det finns fortfarande utrymme för förslag. Ingen har motsagt mitt förslag om att vi ska ha tre personer, så jag antar att vi kör så. I alla fall insisterar jag bestämt på ett udda antal.
Tack för nominering. Trots att jag är här dagligen och kör xubuntu på en maskin så är jag engagerad i bla. översättningsarbetet av en annan distribution. Det finns antagligen de som är mer lämpade än jag för den här uppgiften.
Lycka till med ett viktig arbete!
- Urban Anjar
- Kontakt:
Man _får_ hålla på med annat också om man inte blir för j*a tjatig om detTicToc skrev:Tack för nominering. Trots att jag är här dagligen och kör xubuntu på en maskin så är jag engagerad i bla. översättningsarbetet av en annan distribution. Det finns antagligen de som är mer lämpade än jag för den här uppgiften.
där andra, tolkar inte ditt meddelande som en direkt avsägelse utan mer
en hint till väljarna om att du kanske inte kommer att bli superaktiv.
Tackar nog nej till den här nomineringen.
Haha, du ska lägga all din tid i föreningen så det så!Peter Forsberg skrev:Locot behöver drivande personer som Sid. Så jag tackar men väljer att inte ställa upp för att ger Sid möjligheten till engagemang.
LJ

Men det är precis så jag ser det också, väldigt storsint av dig måste jag säga!
Vilka av dessa har redan uppdrag?Andol
axel112
Crying Freeman
Daniel Nylander.
Mekaniserad Apelsin
Sid
TicToc
upnorth
De som sitter i förtroenderådet får som sagt inte ha andra uppdrag och hela poängen med att jag drog igång det här var att folk skulle slippa på flera stolar samtidigt

- Urban Anjar
- Kontakt:
Uppdaterar listan
vara bra att sprida både makt och arbetsuppgifter, men detta måste kanske också hanteras
lite praktiskt och förnuftigt -- många med uppdrag utvecklar å andra sidan en nyttig personkännedom,
som kanske inte är fel att ha med i ett så'nt här sammanhang. Det bör vara upp till väljarna att
göra den avvägningen.
Förtroenderådet är följande personer:
Det är ju bara förtroenderådsfolket som inte får ha andra uppdrag. I övrigt kan det väl ändåaxel112
Crying Freeman
Daniel Nylander.
Mekaniserad Apelsin
Sid
TicToc
upnorth
vara bra att sprida både makt och arbetsuppgifter, men detta måste kanske också hanteras
lite praktiskt och förnuftigt -- många med uppdrag utvecklar å andra sidan en nyttig personkännedom,
som kanske inte är fel att ha med i ett så'nt här sammanhang. Det bör vara upp till väljarna att
göra den avvägningen.
Förtroenderådet är följande personer:
Mekaniserad Apelsin avgår emellertid från förtroenderådet 200902 och bör därmed vara valbar.Mekaniserad Apelsin
djkmmo
Ulsak
HenrikAn
Bossieman
farmfield
Cadryc
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Jag ser gärna att de nominerade presenterar sig och skriver lite kort om varför att de tror att de kommer att passa som huvudjägare/rekryterare.
Rädda skog med ett musklick: http://www.ettklickforskogen.se/
Läsvärt: http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html
Läsvärt: http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html
Mitt fokus har hela tiden varit att hitta sätt att rekrytera nya och mindre aktiva i vår gemenskap. Genom nomineringsförfarandet väljer ofta aktiva andra aktiva och väldigt lite nytt folk kommer in i organisationen.Inhuman Soul skrev:Jag ser gärna att de nominerade presenterar sig och skriver lite kort om varför att de tror att de kommer att passa som huvudjägare/rekryterare.
Annars vill jag hitta folk det går att ställa krav på. Är man LoCots ledare, kontaktperson, projektledare för ubuntu-se.org eller har ett liknande uppdrag med ansvar ska man också kunna ta till sig att kritik och önskemål. Alltså man ska själv se till att följa upp saken och eventuellt i andra hand delegera uppgiften vidare beroende på situationen.
Mitt sista mål och det här är lite diffusare är att vi ska kunna skapa en organisation som i sig själv uppmuntrar till nytänkande och arbete så att det blir lägre trösklar och kortare väntetid (läs: debatter) från att ett förslag kommer upp till att det ska vara omvandlat till en konkret idé och som till slut blir genomförd. Detta uppnås antagligen lättast genom att hitta och tillsätta folk som brinner för det de gör - vi har över 11 000 medlemmar nu, borde finnas några sådana bland oss

Jag uppdaterar listan genom att stryka mig, tictoc.
axel112
Crying Freeman
Daniel Nylander.
Mekaniserad Apelsin
Sid
upnorth
- Urban Anjar
- Kontakt:
Valet har påbörjats!
- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Jag vill stryka mig själv eftersom jag inte har den tid som krävs för ändamålet.
Min tid räcker dock till mina andra åtaganden..
Min tid räcker dock till mina andra åtaganden..
Jag vill tacka för nomineringen och accepterar.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
* Låser denna tråden tillfälligt för att rensa offtopics och annat som inte hör hemma här. *
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
* Tråden är nu rensad och upplåst. *
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag heter Kristoffer och är 31 år gammal. Förutom AIK och GNU/Linux så gillar jag att spela tennis. Jag hatar att fika. Kanelbulle och kaffe för 55 kronor är bortkastade pengar i mina ögon.Inhuman Soul skrev:Jag ser gärna att de nominerade presenterar sig och skriver lite kort om varför att de tror att de kommer att passa som huvudjägare/rekryterare.
*Jag vill som rekryterare hjälpa till att knyta nya medlemmar som är intresserade av fri programvara till en mer aktiv roll
*Jag vill hjälpa till att få redan etablerade medlemmar som är intresserade av fri programvara att bli mer aktiva
*Jag vill i förlängningen att det här forumet ska vila på en värdegrund som liknar Free Software Foundations
Det är det ni får om ni röstar på Sid.
- Urban Anjar
- Kontakt:
Vi saknar besked från Crying Freeman och Mekaniserad Apelsin.TicToc skrev:Jag uppdaterar listan genom att stryka mig, tictoc.axel112
Crying Freeman
Daniel Nylander.
Mekaniserad Apelsin
Sid
upnorth
Det finns TVÅ kontaktpersoner, som troligen inte är överösta med arbete där säkerligen EN av dem kan axla denna roll. Jag tror inte att det är speciellt arbetssamt att genomföra detta arbete, på redan befintlig "personal".
Handen på hjärtat nu, vad ska ni med denna sk huvudjägare till egentligen? Vad är syftet mer än att utöka "staben"?
//FH
Handen på hjärtat nu, vad ska ni med denna sk huvudjägare till egentligen? Vad är syftet mer än att utöka "staben"?
//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!