kan ej kolla på film ( tex youtube )
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
kan ej kolla på film ( tex youtube )
hejsan ! är nybörjare med ubuntu o har haft en del problem men som har gått att lösa ! har nu märkt att jag inte kan spela upp film klipp på youtube o liknande sidor , har shockware flach instalerat men funkar ändå inte , någon som vet hur jag kan få det o fungera??
sorry om jag postat fel eller något liknande är som sagt ny med ubuntu o detta forum ! Mvh!
sorry om jag postat fel eller något liknande är som sagt ny med ubuntu o detta forum ! Mvh!
Re: kan ej kolla på film ( tex youtube )
Välkommen!
Det är Adobe Flash Player du behöver. Du kan ladda hem den nyaste versionen från deras hemsida: http://fpdownload.macromedia.com/get/fl ... _linux.deb
Shockwave används främst för spel via webbläsaren etc.
Det är Adobe Flash Player du behöver. Du kan ladda hem den nyaste versionen från deras hemsida: http://fpdownload.macromedia.com/get/fl ... _linux.deb
Shockwave används främst för spel via webbläsaren etc.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
okej , jag hade visst det oxå , fick för frågan om jag ville ominstallera paket när jag klicka på länken :/ vad kan då vara felet ?? Mvh!
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Har liknande problem. Får ett felmeddelande när jag försöker installera Adobe Flash Player "Error: Wrong architecture 'i386'"
Du råkar inte ha x86_64 versionen? (64-bitars versionen som andra säger). Är du osäker bör kommandot "uname -a" kunna avslöja det åt dig.unholylord skrev:Har liknande problem. Får ett felmeddelande när jag försöker installera Adobe Flash Player "Error: Wrong architecture 'i386'"
Har faktiskt slut på idéer för tillfället. Skriv "about:plugins" i adressraden i Firefox, där kan du kika om Adobe Flash Player finns med. Tänkte om du kanske hade GNASH eller något installerat också. Vad exakt händer när du försöker kolla på en videoklipp på YouTube?og900turbo skrev:okej , jag hade visst det oxå , fick för frågan om jag ville ominstallera paket när jag klicka på länken :/ vad kan då vara felet ?? Mvh!
Du råkar inte ha x86_64 versionen? (64-bitars versionen som andra säger). Är du osäker bör kommandot "uname -a" kunna avslöja det åt digunholylord skrev:Har liknande problem. Får ett felmeddelande när jag försöker installera Adobe Flash Player "Error: Wrong architecture 'i386'"
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Jag kör 64-bitars ja. Har lyckats installera en 64-bitars variant av Adobe Flash som jag hittade någonstans. Det var krångligt och nu fungerar t.ex. YouTube men inte några andra ställen. Får nog säga att jag inte prioriterar detta för tillfället då jag har värre problem så att ni vet. Eftersom det inte var jag som startade tråden så behöver jag nog inte posta att det är löst.
Hej
Är nyswitchad till xubuntu och kan heller inte se youtubefilmer. Det står att jag behöver Flash-player. Kör en sån installation för ubuntu .deb paket. När jag sedan kollar på mina tillägg finns det ej med där, även när jag kollar about:plugins. Har även kört programinstallationen i terminalen och det står att installationen lyckats men finns iaf inte med på tilläggen??
Har en flashblocker installerad för att kunna använda blocket, men det spelar ingen roll om den är avaktiverad på Youtube-sidan
//Kristoffer
Ps hur kollar man det här med 32 eller 64-bitars?
Är nyswitchad till xubuntu och kan heller inte se youtubefilmer. Det står att jag behöver Flash-player. Kör en sån installation för ubuntu .deb paket. När jag sedan kollar på mina tillägg finns det ej med där, även när jag kollar about:plugins. Har även kört programinstallationen i terminalen och det står att installationen lyckats men finns iaf inte med på tilläggen??
Har en flashblocker installerad för att kunna använda blocket, men det spelar ingen roll om den är avaktiverad på Youtube-sidan
//Kristoffer
Ps hur kollar man det här med 32 eller 64-bitars?