När blev ubuntu-se så fult?
Re: När blev ubuntu-se så fult?
Hmm, hur funkar Launchpad... Känns som att allt ska sorteras så väl o fint att projektet kommer att stå stilla framöver.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Så får det för he* inte varaalejandr0 skrev:Hmm, hur funkar Launchpad... Känns som att allt ska sorteras så väl o fint att projektet kommer att stå stilla framöver.

för era behov får ni hitta nå't annat sätt att jobba. Det viktiga är att det händer
nå't inte vilka procedurer man följer.
Jag begriper ärligt talat inte något av det verktyget (trots att det var min idé att införa den, hade väl lite höga förväntningar tydligen)Urban Anjar skrev:Så får det för he* inte varaalejandr0 skrev:Hmm, hur funkar Launchpad... Känns som att allt ska sorteras så väl o fint att projektet kommer att stå stilla framöver.Ge Launcpad lite tid, men funkar det inte
för era behov får ni hitta nå't annat sätt att jobba. Det viktiga är att det händer
nå't inte vilka procedurer man följer.

- Urban Anjar
- Kontakt:
Kanske nå'n fattar bättre och kan förklara? Annars hitta nå't som passar våra behov bättre.
Huvudsaken är ju att vi kan fixa till vår webbplats så att den blir snygg, får aktuellt innehåll
och funkar smidigt både för nybörjare och tillfällighetsbesökare och för oss som hänger här
jämt.
Huvudsaken är ju att vi kan fixa till vår webbplats så att den blir snygg, får aktuellt innehåll
och funkar smidigt både för nybörjare och tillfällighetsbesökare och för oss som hänger här
jämt.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Om inte Launcpad funkar bra för ändamålet, så kanske en tråd dedicera enkom för projektet? Vill de få arbetsro så kan ju admins fixa till lite rättigheter.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Det är bara att gå in på https://launchpad.net/ubuntu-se-web/spring-09 och där välja fliken Blueprints resp. BugsUrban Anjar skrev:Kanske nå'n fattar bättre och kan förklara? Annars hitta nå't som passar våra behov bättre.
Designdiskussioner görs i Blueprints > Edit whiteboard
Felrapportering görs i Bugs > Report a bug / Bugs > Ask a question
- Urban Anjar
- Kontakt:
Provade att rapportera en bugg och det var i alla fall inte så svårt.
-
- Global Moderator
Tja. Intresset för att vara med och utforma portalen var inte överväldigande precis. Inte en enda person har hört av sig.
Jag kör väl på själv då.
Jag kör väl på själv då.
-
Den nya portalen börjar se bra ut tycker jag, ren och luftig. Jag skulle gärna hjälpa till, men formgivning och sådant är inte min starka sida.HakanS skrev:Tja. Intresset för att vara med och utforma portalen var inte överväldigande precis. Inte en enda person har hört av sig.
Jag kör väl på själv då.
Det kan vara lite trist att sitta ensam med stora uppgifter. Men när man får lite hjälp och synpunkter ifrån andra så blir det mycket roligare. Så kom igen nu och häng på Håkan!

Intresset försvann när jag insåg hur svårt det är att vara med.HakanS skrev:Tja. Intresset för att vara med och utforma portalen var inte överväldigande precis. Inte en enda person har hört av sig.
Jag kör väl på själv då.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Exakt hur svårt kan vara? Om jag hade varit en aning bättre ( på allt!) så hade jag hängt med..
HakanS gör ett bra jobb, vill jag också tillägga
HakanS gör ett bra jobb, vill jag också tillägga
-
- Global Moderator
Vad är det som är svårt?alejandr0 skrev:Intresset försvann när jag insåg hur svårt det är att vara med.
Att göra något konkret. Bugganmälning är väl inte så frestande tror jag.HakanS skrev:Vad är det som är svårt?alejandr0 skrev:Intresset försvann när jag insåg hur svårt det är att vara med.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
HakanS: Är det en bugg eller ska forum vara markerat? Lite nyfiken på det...HakanS skrev:Här är ett litet utkast som bygger på dagens färger.Kattskrället skrev:HakanS kan ju posta en skärmdump på sitt pågående projekt så kan vi ju få en liten förhandstitt och aning om vad som är på G dä,r och dessutom så kan vi jämföra de 2 projekten och eventuellt satsa på ett utav dom direkt?
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
-
- Global Moderator
Det blev fel när jag gjorde bilden.SakJur skrev:HakanS: Är det en bugg eller ska forum vara markerat? Lite nyfiken på det...
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
OK!HakanS skrev:Det blev fel när jag gjorde bilden.SakJur skrev:HakanS: Är det en bugg eller ska forum vara markerat? Lite nyfiken på det...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad