Ett Pidgin-plugin för att chatta via Facebook. Enligt en Debian-utvecklare så fungerar den. Det finns debbar. Vet dock inte om dom fungerar i Ubuntu.
http://code.google.com/p/pidgin-facebookchat/
Facebook-chat för pidgin
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Re: Facebook-chat för pidgin
Men?? Microsoft är ju del(ägare?) i Facebook
Håller du på att ge vika för den mörka sidan Sid?

Håller du på att ge vika för den mörka sidan Sid?

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Inte alls. Jag ser hellre att folk chattar via pidgin så att dom slipper se reklamen som ger pengar till Microsoft.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ännu bättre hade det ju varit om Facebook hade använt XMPP/Jabber, de hade ju planer på det. Vet någon vad som hände med det?
- micke_nordin
- Kontakt:
Jag kan meddela att det verkar funka skitbra med Ubuntu också. alla beroenden var redan tillfredställda när jag installerade just nu.
/Micke
/Micke

-
Nu kan man ansluta sig med XMPP direkt till Facebook
Se http://developers.facebook.com/news.php ... &story=361 Tyvärr kör de inte med SSL/TLS så allt skickas i klartext.

- Kisti of dolphins
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
]Sid skrev:Ett Pidgin-plugin för att chatta via Facebook. Enligt en Debian-utvecklare så fungerar den. Det finns debbar. Vet dock inte om dom fungerar i Ubuntu./
Jag installerade detta, men hur får jag det att fungera? Var hittar jag det i Pidgin? Finns inte i tillägg.
ok hittade det:) men den vill inte ansluta, tjafsar nåt om certifikat som fattas eller är fel. och så loggas wlm/msn ut också.
Either lead, follow or get out of the way
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Funkar fint. Inte alls som den jag provade förr som man skulle ange sitt födelsedatum eller vad det var.
Spelade ingen roll hur man än skrev det. Gick inte. Men denna funka fint
Tack för förslaget.
Spelade ingen roll hur man än skrev det. Gick inte. Men denna funka fint

Tack för förslaget.