bootar inte min LiveCD
bootar inte min LiveCD
jag har laddat ner ubuntu-6.10-desktop-i386.iso, bränt den som image med Nero Burning Rom på låg hastighet (testat både 8 och 4x).
jag kan använda mig av skivan via windows (länkarna till thunderbird osv fungerar), men när jag försöker boota från skivan får jag felmeddelandet "boot failed, insert disk and press enter" eller liknande.
(jag har en intelprocessor och cdläsarna brukar fungera felfritt...)
upptäckte nu att det står ubuntu 6.06 (Disc Tree) i fönstret när jag öppnar skivan i windows, varför gör det det? (det var alltså filen ubuntu-6.10-desktop-i386.iso jag brände)
/olxi
jag kan använda mig av skivan via windows (länkarna till thunderbird osv fungerar), men när jag försöker boota från skivan får jag felmeddelandet "boot failed, insert disk and press enter" eller liknande.
(jag har en intelprocessor och cdläsarna brukar fungera felfritt...)
upptäckte nu att det står ubuntu 6.06 (Disc Tree) i fönstret när jag öppnar skivan i windows, varför gör det det? (det var alltså filen ubuntu-6.10-desktop-i386.iso jag brände)
/olxi
bootar inte min LiveCD
Har du testat att boota med någon annan skiva? Knoppix eller Windows eller vad som hellst...
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
bootar inte min LiveCD
wee, nu fungerade det helt plötsligt, samma cd o allt, måste varit en dålig dag för min cdläsare... :/
aja, tack för att ni finns iaf så att man kan få hjälp
aja, tack för att ni finns iaf så att man kan få hjälp
bootar inte min LiveCD
jag har gjort samma sak och har samma problem, fast för mig går det inte att boota windowsskivan heller (får samma felmeddelande som för ubuntuskivan).
har även testat skivan på hemmets andra dator med två cdläsare (som iofs båda är ganska opålitliga) och där gick det inte heller.
är det fel på alla tre cdläsarna eller finns det någon annan lösning till problemet?
har även testat skivan på hemmets andra dator med två cdläsare (som iofs båda är ganska opålitliga) och där gick det inte heller.
är det fel på alla tre cdläsarna eller finns det någon annan lösning till problemet?
bootar inte min LiveCD
som sagt, har du testat att boota från någon annan skiva?
1. Kolla så att CD står som första boot-alternativ i BIOS
2. Testa skivan på annan dator
1. Kolla så att CD står som första boot-alternativ i BIOS
2. Testa skivan på annan dator
bootar inte min LiveCD
Jag har samma problem!
Datorn klarar att boota från en xp-skiva men inte en ubuntu-skiva. Varför?
MVH Basse
Datorn klarar att boota från en xp-skiva men inte en ubuntu-skiva. Varför?
MVH Basse
bootar inte min LiveCD
ingrodd, funkar windows skivan på andra datorer? Om, ja så ta en titt på kablarna till CDspelaren. Och på vilket sätt funkar det inte? Var stannar starten?
basse, har du kontrollerad att ISO-filen du laddade ner var hel? Dvs. dess md5 sum är rätt? Och på vilket sätt funkar det inte? Var stannar starten?
basse, har du kontrollerad att ISO-filen du laddade ner var hel? Dvs. dess md5 sum är rätt? Och på vilket sätt funkar det inte? Var stannar starten?