Jag har ett par frågor. Jag har Open Office 2.0.4 men har sett att dom släppt Open Office 2.1. Borde inte den uppdateras automatiskt eller måste man ladda ner den separat och sen avinstallera den gamla versionen? Eller ska man vänta till sen kommit till synaptic?
Jag hörde att det släppts en ny Svensk ordlista till OO. Hur laddar man ner den och är det nån som vet om den är bättre?
Tack för all hjälp!
Open Office 2.1
- Erik Andrén
- Kontakt:
Open Office 2.1
Om du kör en stabil version av ubuntu (edgy, dapper, breezy) etc så kommer den nya versionen inte automatiskt installeras.
Tanken är att dessa versioner ska vara stabila och endast uppdateras med säkerhetsfixar och dyl.
Nästa version av Ubuntu, Feisty, som nu är under kraftig utveckling har redan uppgraderats till 2.1. Skillnaderna är dock inte speciellt stora mellan oo 2.0 och 2.1.
Tanken är att dessa versioner ska vara stabila och endast uppdateras med säkerhetsfixar och dyl.
Nästa version av Ubuntu, Feisty, som nu är under kraftig utveckling har redan uppgraderats till 2.1. Skillnaderna är dock inte speciellt stora mellan oo 2.0 och 2.1.