Så'n tur att du sa det självupnorth skrev: det är väl lika bra att jag gör någon nytta

* Rättade till stavfel i rubriken. *
/ZX Spectrum
Så'n tur att du sa det självupnorth skrev: det är väl lika bra att jag gör någon nytta
savour the momentUrban Anjar skrev:Så'n tur att du sa det självupnorth skrev: det är väl lika bra att jag gör någon nytta
Du får väl dra till Norge du också dåalatariel skrev:blir jag arbetslös igen i vår (och med rådande konjunkturläge är det nog ytterst få personer i det här landet som är GARANTERADE jobb framöver *suck*) kan ni nog räkna med mig också igen ...
Får vi en fungerande grupp så ska vi väl förfanken inte sparka den det första vi gör.Btw, som självutnämnd-biträdande-projektledare (den första posten jag vill annonsera efter folk till) tycker jag att gruppen som väljs här bara bör vara en tillfällig grupp. All rekrytering bör ske genom utannonsering och söknad framöver, även till rekryteringsgruppen.
Ja jag tänker då avstå alla mina uppdrag när det här är igång men mest för att visa gott föredöme som "veteran".Urban Anjar skrev:Får vi en fungerande grupp så ska vi väl förfanken inte sparka den det första vi gör.Btw, som självutnämnd-biträdande-projektledare (den första posten jag vill annonsera efter folk till) tycker jag att gruppen som väljs här bara bör vara en tillfällig grupp. All rekrytering bör ske genom utannonsering och söknad framöver, även till rekryteringsgruppen.
Knyt nu inte upp armar och ben på rekryterargruppen. Låt dem hitta sina arbetsformer
och anpassa dem utifrån vad det är för jobb som är på gång.
I vissa fall är den demokratiska processen en viktig del av tillsättningen och då ska det
nomineras. Rekryterarna ska vara de första att nominera och gissningsvis väger deras
ord tungt hos många, men möjligheten att nominera nå'n annan måste finnas.
Håller helt med! Jag tror att vi har en otrolig potential här på forumet, som på flera sätt riskerar att gå oss förbi om vi inte har rätt mekanismer för att ta tillvara på den.upnorth skrev:Problemet med just nomineringsförfarandet är att vi missar alla som inte redan är aktiva i forumet (runt 10500 alltså). Kan gott tänka mig att det finns konsultchefer i vär gemenskap som med enkla mailintervjuer kan avgöra om en person är lämplig för ett uppdrag.
Tänkt inte så smått Urban, får vi igång en vettig rekryteringsprocess kommer det att bli mycket lättare att dra igång olika projekt då det blir lite mer exklusivt och spännande när man måste söka till dem och faktiskt vara kvalificerad för uppdragen.
Jag använder fri programvara och är således en freesoftware-fundamentalist i så fall. Lär dig skilja på det till att börja med. Jag är stolt att jag var med om att delvis driva bort dig och Plun från det här forumet. Att du fortfarande glider runt här ger dock lite smolk i bägaren.Peter Forsberg skrev:Angående nomineringarna så är Sid det dummaste förslag som jag läste på länge.
En OpenSource-fundamentalist som inte tillåter andras åsikter och som toppar listan under bortmodererade inlägg, samt blev avstängd flera gånger. Och han kör inte ens Ubuntu på sin dator.
Hans tillfälliga inhopp här är för att sprida osämja, med fördel fredags kväll.
Vem föreslog honom egentligen? Det var väl Broder Tuck och eftersom jag känner Broder Tuck utgår jag ifrån att det var sarkasm.
Det är på grund av just Sid att många drivande krafter lämnade det här stället och "ledningen" fattar fortfarande ingenting.
Vad håller ni på med egentligen? Kom inte nu med Code of conduct och "alla är välkommna" och liknande tjafs.
Jag tycker synd om er och jag vet att inlägget kommer att modereras bort, men ändå finns den att alla kan läsa den.
Bedriver du valkampanj?ZX Spectrum skrev:Och då frågar jag ännu en gång, vill vi ha en person som aktivt jobbar för att vissa medlemmar ska bort från forumet?
I så fall är det Sid vi ska rösta på som "huvudjägare".
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 22&t=35555
Håller med.andol skrev:Vad är problemet med att Sid, eller egentligen vem som helst, blir nominerad?
Två saker kan hända om en person blir nominerad, givet att denne tackar jag.
Antingen så blir personen vald, och det antyder väl nästan att nomineringen var berättigad? Alternativt så blir personen inte vald, och då har jag svårt att se hur nomineringen gör någon skada.
Bara hjälper dig i ditt arbete. Du sa ju själv att du var stolt över att köra bort vissa medlemmar från forumet.Sid skrev:Bedriver du valkampanj?ZX Spectrum skrev:Och då frågar jag ännu en gång, vill vi ha en person som aktivt jobbar för att vissa medlemmar ska bort från forumet?
Ingår det i en moderators arbetsuppgifter?
Det är inte därför jag vill bli vald till rekryterare. Kan vi inte ha ett demokratiskt val om din "moderering"?ZX Spectrum skrev:Bara hjälper dig i ditt arbete. Du sa ju själv att du var stolt över att köra bort vissa medlemmar från forumet.Sid skrev:Bedriver du valkampanj?ZX Spectrum skrev:Och då frågar jag ännu en gång, vill vi ha en person som aktivt jobbar för att vissa medlemmar ska bort från forumet?
Ingår det i en moderators arbetsuppgifter?
Visst. Skapa en omröstning i forumet.Sid skrev: Det är inte därför jag vill bli vald till rekryterare. Kan vi inte ha ett demokratiskt val om din "moderering"?