Hej,
Följer inte GTK+ motorn med när man installerar Intrepid? Jag har sökt som en galning i Synaptic för att hitta nåt som påminner om GTK+- temamotorn men hittar inget. Vad är det jag behöver egentligen."" innebär förmodar jag att det ska stå nåt namn mellan "namnet_på_GTK+-temamotorn", men det gör det inte.
//Tobbe
Anser detta som löst då temat fungerar som det ska
Shiftie temat - saknar GTK+-temamotorn ""???[LÖST]
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Shiftie temat - saknar GTK+-temamotorn ""???[LÖST]
Senast redigerad av 1 TobbeT, redigerad totalt 18 gånger.
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Shiftie temat - saknar GTK+-temamotorn ""???
När jag försökt använda tema när temamotorn saknats har det kommit upp ett meddelande tex "murrine-temamotorn saknas".
Har du länk till temat?
Har du länk till temat?
- TobbeT
http://www.gnome-look.org/content/show. ... tent=77642
Finns fler man jag tror det är den här. Det är "våran" Hund som har gjort det och det har funkar tidigare. Blåste om datorn för nån dag sen och hämtade hem skinnet men som sagt, det vill sig inte. Står inget vad den saknar bara det där om GTK+ engine.
Finns fler man jag tror det är den här. Det är "våran" Hund som har gjort det och det har funkar tidigare. Blåste om datorn för nån dag sen och hämtade hem skinnet men som sagt, det vill sig inte. Står inget vad den saknar bara det där om GTK+ engine.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag fick samma felmeddelande, och vi verkar inte va ensamma http://gnome-look.org/content/show.php/ ... tent=82464
Där skriver en person att det ändå funkar som det sak efter att ha tagit borta alla filer som börjar på .gtk i hemmappen. Vet inte om jag skulle vilja ta bort alla de filerna, om du vill kan du ju testa att flytta dem så kan man lägga tillbaks dem om man vill.
Där skriver en person att det ändå funkar som det sak efter att ha tagit borta alla filer som börjar på .gtk i hemmappen. Vet inte om jag skulle vilja ta bort alla de filerna, om du vill kan du ju testa att flytta dem så kan man lägga tillbaks dem om man vill.
- lassekongo83
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- TobbeT
- lassekongo83
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Det ser ut och fungerar som det ska. Antagligen är det bara något som uppdaterats i pixbuf som jag inte känner till som gör att den texten visas, inget man behöver bry sig om dock.
Edit: Eller jag vet varför texten visas nu när jag gick igenom gtkrc filen. Det är pågrund av en bugg i Sodipodi.
# This prevents Sodipodi from crashing while opening the
# Object-Style dialog.
style "unstyle"
{
engine ""
{
}
}
och
# prevent Sodipodi from crashing
class "SPColorSlider" style "unstyle"
engine "" referar inte till någon motor men fixar en bugg Sodipodi. Använder du inte Sodipodi kan du plocka bort de delarna, då ska texten försvinna.
Edit: Eller jag vet varför texten visas nu när jag gick igenom gtkrc filen. Det är pågrund av en bugg i Sodipodi.
# This prevents Sodipodi from crashing while opening the
# Object-Style dialog.
style "unstyle"
{
engine ""
{
}
}
och
# prevent Sodipodi from crashing
class "SPColorSlider" style "unstyle"
engine "" referar inte till någon motor men fixar en bugg Sodipodi. Använder du inte Sodipodi kan du plocka bort de delarna, då ska texten försvinna.