Iphone och Itunes i ubuntu?

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
holygr4le
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Iphone och Itunes i ubuntu?

Inlägg av holygr4le »

Hej.

Har övertalat lillebror att köra ubuntu och installerat det åt honom.
Allt funkar "klocka" men problemet är att han har en Iphone.

Nu vet jag inte exakt hur det funkar men han kopplar upp sin telefon över Itunes och laddar ner olika program och så vidare. Hur får man det att funka i ubuntu? Annars blir ju hans telefon lite värdelös... :-\
"Det är lättare att tro på en lögn du hört 1000 gånger än en sanning du hör för första gången..."
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Iphone och Itunes i ubuntu?

Inlägg av farmfield »

holygr4le skrev:Annars blir ju hans telefon lite värdelös... :-\
Det var ingen bra telefon då, hehe, om den är beroende av en dator för att fungera? ;D

Skämt åsido... Programmen kan han ju/väl plocka från telefonen direkt (via 3G eller Wifi) oavsett om det är från AppStore eller Cydia..?

Vad gäller synkning av musik o.s.v. så tror jag Amarok (2?) är det som har bäst stöd - men ta inte mitt ord på detta utan kolla upp det först.
Användarvisningsbild
holygr4le
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av holygr4le »

Jo, jag har läst så långt att amorak skulle vara bra.
Men i Itunes har du uppgraderingspack som du laddar ner till din Iphone.

"Installera den kostnadsfria programuppdateringen för iPhone 2.2 så får du färdvägar för lokaltrafik, promenadbeskrivningar, podsändningar, Safari-förbättringar och mycket mer."

Det är främst den här grejen jag vill åt, musik och apps löser sig alltid ändå.
"Det är lättare att tro på en lögn du hört 1000 gånger än en sanning du hör för första gången..."
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Den här tråden ligger i nybörjartavlan, så jag tror inte att det här är något att rekommendera för dig, men det finns idoga försök att få iTunes att fungera i Wine även om det inte verkar fungera helt ut ännu. Kolla gärna in AppDb:
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=1347

Sedan så kan det fungera, om det bara är iTunes du vill åt, att köra Windows i en virtuell maskin. Dock har jag noll erfarenhet av detta, så jag kan inte guida dig till hur du gör, tyvärr.
forsb
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av forsb »

kör itunes via virtualbox och xp, funkar klockrent (obs på en vanlig ipod), anledningen jag inte kör det via wine är att jag aldrig tänkt så långt :P
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Men att 'låna' någons Windows för att göra uppdateringen - eller ta hjälp av en Mac-affär - är ju ganska enkelt om det endast gäller uppdateringen till 2.2...
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"