Firefox associationer [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
LA
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Firefox associationer [LÖST]

Inlägg av LA »

Har fått ett litet problem. När jag laddar ner en torrentfil i firefox brukar den föreslå att jag ska öppna den med Vuse, detta är bra det vill jag fortsätta med. Problemet är att efter jag provat leka lite med Miro så förelsår den Miro istället, Vuse finns inte under föreslagna program längre i Firefox. Och jag fattar inte hur man hittar genvägen dit heller.. någon som kan hjälpa mig. Samma sak med pdf-filer, nu helt plötsligt vill den att jag ska öppna med GIMP när jag vill öppna med Dokumentvisaren... Ligger filerna på skrivbordet så öppnas de med rätt program, det är alltså i foxen det har skett några förändringar. Antar att det är lätt fixat om man hittar till programmet...

Någon?
Senast redigerad av 2 LA, redigerad totalt 14 gång.
Användarvisningsbild
micke_nordin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Firefox associationer

Inlägg av micke_nordin »

Gå in på "Redigera" → "Inställningar" → "Program" och välj vilket program som ska öppna de olika filtyperna.

För att få reda på sökvägen till vuse skriver du: which vuse i terminalen (säkert /usr/bin/vuse), evince heter pdf-läsaren i gnome och den finns i /usr/bin/evince

/Micke
LA
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av LA »

Klockrent! Tack så mycket!

Hur gör man så att frågan får status LÖST?
Användarvisningsbild
micke_nordin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av micke_nordin »

Redigera ditt första inlägg och ändra titeln så att den sluta med [LÖST].

/Micke
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"