Screenlets

ratm_rip

Screenlets

Inlägg av ratm_rip »

Uppgraderade till Ubuntu 8.04 nu och nu har screenletsen börjat bete sig lite konstigt. Eller det är en som gör det, en liten sak men ack så irriterande. Det är klockan i WaterMark som inte funkar. Det finns inga visare. Där de skulle funnits är det bara ett tomrum och genomskinligt till bakgrunden. Det är inte bara visarna utan de verkar ta med sig ett rektangulärt område där visaren ska vara diagonalen.
Nu är min fråga som ni kanske förståt finns det en fix till detta tror ni? Inte testat att intstallera om screenlets, men startat om dem och datorn.
Mikael Håkansson
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Screenlets

Inlägg av Mikael Håkansson »

Testa med att installera om och/eller se om det finns nån nyare version än den du har.
ratm_rip

Inlägg av ratm_rip »

Installerade om screenlets. Fick det först inte att fungera med den senaste versionen utan det kom upp en ruta som sade att den hade stängts av felaktigt och programet gick inte igång. Fick dock igång 0.0.12 men med samma problem som förut.
martinl
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av martinl »

Är det någon som vet varför mina screenlets alltid hamnar "abowe" när jag startar om min dator?
Jag måste alltid ändra till "keep below" när jag startar, ganska irriterande.

/M
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag hade samma problem med Screenlets i Hardy. Jag vet inte om det var innan eller när jag uppgradera till 8.10 som problemen försvann.

Här har du nyare mjukvarukälla till Screenlets: http://forum.compiz-fusion.org/showthread.php?t=6889. Förmodligen löser det ditt problem.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"