Sommartid i KOrganizer?

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Goncho
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Sommartid i KOrganizer?

Inlägg av Goncho »

Hallådär,
har precis installerat KOrganizer och lagt in mitt schema från skolan, vcal(eller var det ical? :) ). Hur som helst så är alla föreläsningar etc förskjutna en timme framåt. Jag har iaf aldrig börjat 07:00 :) så jag antar att det är någon sommar/vintertidgrej. Någon som vet hur man kan ändra sådana inställningar? Har försökt med hjälpen(F1) i KOrg. men den sidan fungerar inte. Någon som vet vad felet kan vara? Inställning i Korganizer, inställning i Ubuntu eller är det i vcal-filen det är trubbel? Har laddat den från schemageneratorn och den visar rätt tid(typ denna)
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Sommartid i KOrganizer?

Inlägg av mcNisse »

Jag testade en export från sajten du referade till. För mig fungerade det utmärkt. Du kanske har satt att du befinner dig i en annan tidzon än sverige/stockholm. Jag kör kde4 beta2 så det skulle kunna vara en bug också... Men då kanske du skulle kunna sätta om tidzon och testa en ny import...
Goncho
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Goncho »

Hum det fungerar på min bärbara. På den stationära finns dock problemet kvar. Tidszonen skall vara rätt(Stockholm), "mötena" hamnar också rätt grafiskt i schemat, däremot står det fel tid i inforutan. På ett block som ligger 8-10 står det 7-9. Så kommer inte riktigt runt problemet med att sätta mig som finne :D
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Det låter som en bug att tiden presenteras som utc i rutan. Håller med dig om att tiden borde göras om till lokal tid.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"