Jag har en Logitech MX1000 som har fungerat mycket väl under flera installationer av 8.10, men nu helt plötsligt på min Lenovo S10e har ett konstigt fel uppstått. Koordinaterna för musen har vridits 30 grader medsols, så om musen dras uppåt flyttar sig pekaren snett åt höger. Detta uppstod helt plötsligt och utan förklaring. Kanske skulle det hjälpa att intalera om musen, men hur gör jag i så fall det?
Om någon har en tanke kring hur det kan lösas så är jag villig att testa.
Tack på förhand!!
//Simon
mus har fel koordinataxlar
- simonw
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
mus har fel koordinataxlar
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
- Exry
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: mus har fel koordinataxlar
Har för mig att jag hade ett liknande problem med min mus. Blev rasande, men det visade sig att det satt ett fint hårstrå under vid sensorn, men och andra sidan så kunde musen inte gå rakt... 

- simonw
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: mus har fel koordinataxlar
optiken under är ren och musen fungerar perfekt i windows xp. försökte leka lite med xorg.conf och lade till lite saker till min synaptics pekplatta (multituch mm). men det är ju en annan sak och den har ändrats tillbaka till tidigare form. så det borde ju inte invärka.
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates