Hej,
Jag hoppas någon kan bistå mig med lite hjälp. Har försökt leta upp förklaringar men inga funnit. Det är så att vid sidan om Vuze kör jag DC ibland. Sen några dagar tillbaka har DC börjat hänga sig direkt när jag startar det, vet inte vad det beror på. Har kört en ominstallation via Synaptics och även en komplett avinstallation och sen en ny installation, men det hjälpte inte. Någon som har några förslag på vad det kan bero på? Om inte annat, bör man ge upp dcpp i Ubuntu och köra annan p2p-klient?
Tack på förhand,
aK.
Linuxdcpp hänger sig [LÖST]
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Linuxdcpp hänger sig
Kanske är strul med fillistan/inställningarna. Prova att byta namn på ~/.dc++ och se om det funkar då
Kod: Markera allt
mv ~/.dc++ ~/.dc++_bak
vanum est vobis ante lucem surgere
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Om jag, teoretiskt, skulle ladda upp/ner upphovsrättsskyddat material, helt teoretiskt alltså, då skulle iaf jag aldrig använda ett så öppet och 'avlyssningsbart' protokoll som DC++ eller gnutella utan helt hålla mig till mestadels decentraliserad, övervägande krypterad och djävligt svårspårad brottslighet - t.ex. via bittorrentprotokollet, och bara, endast & allena detta protokoll och inget annat.akhil skrev:Om inte annat, bör man ge upp dcpp i Ubuntu och köra annan p2p-klient?
Men det är jag det. Och dessutom bara i teorin.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
De portade klienter av DC som finns är enligt mig värdelösa, sega och krångliga. Med risk för att få Sid på mig så rekommenderar jag Windows-DC via Wine!akhil skrev:Hej,
Jag hoppas någon kan bistå mig med lite hjälp. Har försökt leta upp förklaringar men inga funnit. Det är så att vid sidan om Vuze kör jag DC ibland. Sen några dagar tillbaka har DC börjat hänga sig direkt när jag startar det, vet inte vad det beror på. Har kört en ominstallation via Synaptics och även en komplett avinstallation och sen en ny installation, men det hjälpte inte. Någon som har några förslag på vad det kan bero på? Om inte annat, bör man ge upp dcpp i Ubuntu och köra annan p2p-klient?
Tack på förhand,
aK.
Men ja, om det inte är grejer som du inte hittar nånannanstans än på DC så är det nog bästa att köra torrents.
Du kan alltid prova att starta programmet via terminalen med kommandot "linuxdcpp" och hoppas på att den ger dig något intressant felmeddelande varför den hänger sig.
prafjessor: Om man klarar sig med de funktioner som Ldcpp har i dagsläget har hunnit fått med är detta en mycket bra klient. Eftersom det är en port av DC++ är dom ju i stort sett lika. Den är varken krånglig eller seg.
Om du har problem med den version som finns i förråden kan du prova trunk versionen.
prafjessor: Om man klarar sig med de funktioner som Ldcpp har i dagsläget har hunnit fått med är detta en mycket bra klient. Eftersom det är en port av DC++ är dom ju i stort sett lika. Den är varken krånglig eller seg.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Oh, kanon och tack för tipsen. Ska testa direkt får vi se.
Kör mestadels Torrent men kompletterar med DC stundom.
aK.
Kör mestadels Torrent men kompletterar med DC stundom.
aK.
Det löste sig! Tnx!
aK.
aK.