Namninsamling mot sebastean som ledare för ubuntu sverige
Jag anser att sebastean missköter sin makt något enormt. Därför startar jag en namninsamling för hans avgång.
Här är början:
Jan Braunisch / PsySine
Christian Bjälevik / nafallo (veteran inom ubuntu sverige)
Robin Sonefors / ozamosi (en av grundarna till och före detta ledare för ubuntu sverige, grundare av detta forum)
Thomas Johansson / Omnius
Göran Eklund / Bobcat
Emil Sandnabba / Emil.s
Filip Jansson / __filip_
Här är början:
Jan Braunisch / PsySine
Christian Bjälevik / nafallo (veteran inom ubuntu sverige)
Robin Sonefors / ozamosi (en av grundarna till och före detta ledare för ubuntu sverige, grundare av detta forum)
Thomas Johansson / Omnius
Göran Eklund / Bobcat
Emil Sandnabba / Emil.s
Filip Jansson / __filip_
Thomas Johansson/Omnius
Göran Eklund / Bobcat
Jag även här:
Emil Sandnabba / Emil.s
Emil Sandnabba / Emil.s
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Filip Jansson / __filip_
Hej
Efter att jag läst en del om vad som hänt på detta forum skriver jag mitt namn för att sebastean ska STANNA KVAR som ledare för Ubuntu Sverige. Alltså skall denna röst inte tolkas på annat sätt än positivt för honom
Lena Lundberg aka Whistan
Efter att jag läst en del om vad som hänt på detta forum skriver jag mitt namn för att sebastean ska STANNA KVAR som ledare för Ubuntu Sverige. Alltså skall denna röst inte tolkas på annat sätt än positivt för honom
Lena Lundberg aka Whistan
En snäll ubuntuist
)

Om nu inte anarki råder så har denna omröstning eller upprop ingen verkan. För det resultat som ett beslutsprotokoll eventuellt innehåller efter den 10/1-07 är vad som gäller. Beslut om förändringar kan endast genomföras på ett medlemsmöte och så har det alltid varit.
Sen så är det ni medlemmar/aktiva på forumet som enhälligt valt sebastean som Ledare! Se protokoll från den 12/12-06.
Det som skrivs här på forumet har inget beslutsrätt!
Men då detta är en namninsamling så ta då inte med mitt namn (Henrik Samuelsson) då jag anser att sebastean och Michael Hammberg sitter kvar tills en riktig omröstning gjorts om detta.
Men jag vill ändå säga att den kritik som framkommit är befogad. Den har bemöts på ett bristfälligt viss och flera personer kunde efter detta ha betesig bättre än de har. Detta gäller även de som är mot Johan Lundmark och Michael Hammberg
Sen så är det ni medlemmar/aktiva på forumet som enhälligt valt sebastean som Ledare! Se protokoll från den 12/12-06.
Men då detta är en namninsamling så ta då inte med mitt namn (Henrik Samuelsson) då jag anser att sebastean och Michael Hammberg sitter kvar tills en riktig omröstning gjorts om detta.
Men jag vill ändå säga att den kritik som framkommit är befogad. Den har bemöts på ett bristfälligt viss och flera personer kunde efter detta ha betesig bättre än de har. Detta gäller även de som är mot Johan Lundmark och Michael Hammberg
[quote="swe_henke"]Om nu inte anarki råder så har denna omröstning eller upprop ingen verkan. För det resultat som ett beslutsprotokoll eventuellt innehåller efter den 10/1-07 är vad som gäller. Beslut om förändringar kan endast genomföras på ett medlemsmöte och så har det alltid varit.
Men jag vill ändå säga att den kritik som framkommit är befogad. Den har bemöts på ett bristfälligt viss och flera personer kunde efter detta ha betesig bättre än de har. Detta gäller även de som är mot Johan Lundmark och Michael Hammberg[/quote]
Tyvärr har du missförstått detta, det är nog ganska mycket mitt fel.
Detta är ingen omröstning. Syftet med denna är att se hur många som är emot sebastean som ledare, så att han inser (om nu många är emot honom) att han borde avgå. Sebastean sade en gång till mig att han aldrig skulle låta det gå så långt att han blev avsatt, utan att han självmant skulle avgå. Det är detta jag försöker uppnå.
mvh Janne
Men jag vill ändå säga att den kritik som framkommit är befogad. Den har bemöts på ett bristfälligt viss och flera personer kunde efter detta ha betesig bättre än de har. Detta gäller även de som är mot Johan Lundmark och Michael Hammberg[/quote]
Tyvärr har du missförstått detta, det är nog ganska mycket mitt fel.
Detta är ingen omröstning. Syftet med denna är att se hur många som är emot sebastean som ledare, så att han inser (om nu många är emot honom) att han borde avgå. Sebastean sade en gång till mig att han aldrig skulle låta det gå så långt att han blev avsatt, utan att han självmant skulle avgå. Det är detta jag försöker uppnå.
mvh Janne
Jag verkar ha missat en del saker, vad är det som hänt??
Varför borde han avgå/ inte avgå?
Varför borde han avgå/ inte avgå?
[quote="jojonn"]Jag verkar ha missat en del saker, vad är det som hänt??
Varför borde han avgå/ inte avgå?[/quote]
Det undrar jag också. Utan motivering ser detta mer ut som mobbing (vilket jag innerligt hoppas att vi slipper).
Varför borde han avgå/ inte avgå?[/quote]
Det undrar jag också. Utan motivering ser detta mer ut som mobbing (vilket jag innerligt hoppas att vi slipper).
[img width=350 height=19]http://img440.imageshack.us/img440/6985/userbar320716kg7.gif[/img]
"Människans frihet består inte i att hon kan göra vad hon vill,
däremot i att hon inte är tvungen att göra det hon inte vill."
Jean-Jacques Rousseau
"Människans frihet består inte i att hon kan göra vad hon vill,
däremot i att hon inte är tvungen att göra det hon inte vill."
Jean-Jacques Rousseau
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
NU är en förening bildad, och jag anser att detta ska vänta tills dess att styrelsen tillsats, och medlemmarna håller möte om förtroendeomröstning. Detta skulle jag enbart se som mobbing. Därför vill jag INTE att mitt namn skall tas med (Ambjörn Thorhard) och jag anserar att personerna som det skrivs namninsamlingar mot bör ta detta med en nypa salt. Att göra på detta sättet är dumt, elakt, och inte speciellt förtroendeingivande.
[quote="gholen"]NU är en förening bildad, och jag anser att detta ska vänta tills dess att styrelsen tillsats, och medlemmarna håller möte om förtroendeomröstning. Detta skulle jag enbart se som mobbing. Därför vill jag INTE att mitt namn skall tas med (Ambjörn Thorhard) och jag anserar att personerna som det skrivs namninsamlingar mot bör ta detta med en nypa salt. Att göra på detta sättet är dumt, elakt, och inte speciellt förtroendeingivande.[/quote]
Kan ju vara så att användaren som startade tråden kände sig desperat....det händer ganska mycket just nu från alla möjliga håll på detta forum som inte är särskilt förtroendeingivande...men jag håller med dig i sak. Notera dock att mitt namn står med på listan, detta till trots.
Kan ju vara så att användaren som startade tråden kände sig desperat....det händer ganska mycket just nu från alla möjliga håll på detta forum som inte är särskilt förtroendeingivande...men jag håller med dig i sak. Notera dock att mitt namn står med på listan, detta till trots.
MOBBING
Hur gamla är ni egentligen, ni beter er värre än vad mina/våra barn gör.
Zussa
Zussa
[quote="Zussa"]MOBBING
Hur gamla är ni egentligen, ni beter er värre än vad mina/våra barn gör.[/quote]
Förstår att det kan uppfattas så...tyvärr är det inte så enkelt...
Hur gamla är ni egentligen, ni beter er värre än vad mina/våra barn gör.[/quote]
Förstår att det kan uppfattas så...tyvärr är det inte så enkelt...
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
[quote="Zussa"]MOBBING
Zussa[/quote]
Hej Zussa. Jag kan mycket väl förstå din reaktion, komma som ny till ett forum och hitta något sånt här. Nu är, tyvärr, sanningen inte riktigt så enkel, många av dom som signerat detta har tidigare haft uppdrag för ubuntu-se och dom flesta har varit med länge, några från start. Det finns många länkar om denna konflikt, alltför många för att jag skall orka länka till dom.
Som ny i forumet är det säkert svårt att förstå vad det handlar om, men jag tror det bästa är att antingen försöka bortse från dessa trådar helt, eller också att försöka läsa igenom så många som möjligt för att få en så god uppfattning som möjligt och sedan bilda dej en egen åsikt. Hoppas att du inte tappar sugen i alla fall utan stannar kvar.
Edit: Ajdå, Omnius hann före...
Zussa[/quote]
Hej Zussa. Jag kan mycket väl förstå din reaktion, komma som ny till ett forum och hitta något sånt här. Nu är, tyvärr, sanningen inte riktigt så enkel, många av dom som signerat detta har tidigare haft uppdrag för ubuntu-se och dom flesta har varit med länge, några från start. Det finns många länkar om denna konflikt, alltför många för att jag skall orka länka till dom.

Som ny i forumet är det säkert svårt att förstå vad det handlar om, men jag tror det bästa är att antingen försöka bortse från dessa trådar helt, eller också att försöka läsa igenom så många som möjligt för att få en så god uppfattning som möjligt och sedan bilda dej en egen åsikt. Hoppas att du inte tappar sugen i alla fall utan stannar kvar.

Edit: Ajdå, Omnius hann före...

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Men allvarligt talat; Det här är patetiskt. Hur svårt är det att bara sluta använda forat om admin är så oöverträffat urusel? Hur svårt är det att bygga ett eget ubuntuforum som man själv vill ha det?
Vad är det EXAKTA syftet med den här namninsamlingen skulle jag vilja veta av de som skrivt under den?
Ett ynkligt försök att binda nån vid en skampåle för allmänt begapande är vad jag anser detta vara och sånt ger mej en RIKTIGT dålig smak i munnen.
Vad är det EXAKTA syftet med den här namninsamlingen skulle jag vilja veta av de som skrivt under den?
Ett ynkligt försök att binda nån vid en skampåle för allmänt begapande är vad jag anser detta vara och sånt ger mej en RIKTIGT dålig smak i munnen.
Om du läser igenom, tomcat, så ser du vad upphovsmakaren hade/har för syfte med tråden. Det är mycket som händer här och ger dålig smak i munnen.
Möjligen är det så.Omnius skrev:Om du läser igenom, tomcat, så ser du vad upphovsmakaren hade/har för syfte med tråden. Det är mycket som händer här och ger dålig smak i munnen.
Men exemplifiera detta med konkreta händelser som skett, inte med ett "jag tycker att den och den är dum - vem vill hjälpa mej få bort honom?". Det är relativt långt ifrån ett exakt syfte i min bok - snarare påminner det mig om typ: "Hörrö, tjocka Ful-Leffe - Stick!". Riktigt lågt.
Eftersom du är en av de som alltså skrivit under skampålen, förlåt, namnlistan så kan du kanske vänligen upplysa mig om precis vad du är emot? Om inte annat för att få skampålen, förlåt, namnlistan att växa - det borde ju ligga i ditt intresse att upplysa alla här om varför person si eller så är dum, ond och elak,
så att denne följdaktligen blir avsatt på ett eller annat sätt?
Människor som har mer eller mindre empati brukar nämligen vilja veta varför nån ska straffas ut innan de är benägna att göra det.
Att komma med en tvehågsen förklaring typ
är rätt bedrövligt. VAD är problemet - exakt?Förstår att det kan uppfattas så...tyvärr är det inte så enkelt...
Trots att du tydligen förstår att denna lista uppfattas som mobbing så står ditt namn kvar på listan ser jag. Du har således inget emot att uppfattas som en mobbare alltså?
Jag har varken ork eller lust att vägleda dig i de trådar där du finner orsakerna till varför jag gjort som jag gjort, sen kan du tycka vad tusan du vill, det rör mig inte i ryggen...läs på lite och bilda en egen uppfattning.
Denna lista uppfattas som mobbing av dig, det får du stå för...jag står inte för det. Vad du uppfattar mig som får du också stå för. Jag vet vad och vem jag är och det räcker för mig. Puss på dig.
Denna lista uppfattas som mobbing av dig, det får du stå för...jag står inte för det. Vad du uppfattar mig som får du också stå för. Jag vet vad och vem jag är och det räcker för mig. Puss på dig.
Okej, du orkar inte argumentera för det du vill? Jaja. Jag läser gärna på lite - men eftersom forumet består av c:a 3500 trådar vet jag inte riktigt var jag ska börja. Du har ingen vägledning att komma med?Omnius skrev:Jag har varken ork eller lust att vägleda dig i de trådar där du finner orsakerna till varför jag gjort som jag gjort, sen kan du tycka vad tusan du vill, det rör mig inte i ryggen...läs på lite och bilda en egen uppfattning.
Jag uppfattar denna lista som en försök att mobba på ett snyggt sätt, så att det ska vara lite rumsrent - ja. Det står jag bergfast för. Ingen har hittills sagt emot mig heller.Denna lista uppfattas som mobbing av dig, det får du stå för...
Nä men det är ju just det jag menar; VAD står du för? Att definiera negativt att man INTE står för det ena eller andra säjer ju inte så mycket om vad man står för, om du hajjar.jag står inte för det.
Jag uppfattar dej som en rätt trevlig prick på det hela taget. Desto mer förvånad blev jag när jag såg ditt namn på en såndär knäpp lista. Pussar tar jag f.ö. ytterst sällan emot av främmande karlar. Min fru blir så sotis dåVad du uppfattar mig som får du också stå för. Jag vet vad och vem jag är och det räcker för mig. Puss på dig.

edit: äh, glömde ett "för"