Virtualbox
Virtualbox
Hej alla! Jag sitter här med min vista dator som jag har installerat VB på. I VB gör jag en hårddisk och sedan startar jag den från en iso fil av UBuntu 8.10. Det går bra att starta och ställa in språk för live delen. Sedan trycker jag "Testa ubuntu utan att göra ändringar på din dator". Datorn jobbar ett tag och sedan får jag upp en (gissa...) blåskärm. Någon som vet vad jag skall göra?
lbs76
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Virtualbox
Kolla i VirtualBox forum om dom har problem med Vista - för det har inte att göra med Ubuntu eftersom det ju är VirtualBox som är programmet som körs.
...för Ubuntu-skivan körs ju inuti VirtualBox och kan därmed inte påverka Vista alls...
...för Ubuntu-skivan körs ju inuti VirtualBox och kan därmed inte påverka Vista alls...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jag använder ibland virtualbox, med windows7 som host och bl.a ubuntu som gäst.lbs76 skrev:Hej alla! Jag sitter här med min vista dator som jag har installerat VB på. I VB gör jag en hårddisk och sedan startar jag den från en iso fil av UBuntu 8.10. Det går bra att starta och ställa in språk för live delen. Sedan trycker jag "Testa ubuntu utan att göra ändringar på din dator". Datorn jobbar ett tag och sedan får jag upp en (gissa...) blåskärm. Någon som vet vad jag skall göra?
Jag har inga problem...
Kolla md5sum på isofilen.
Ge tillräckligt med RAM till Ubuntu.
- Osprey
- Kontakt:
Vad är förresten överhuvudtaget meningen med att välja "Testa Ubuntu utan att göra ändringar på din dator", när du är inne i Virtualbox.?!?? Det är liksom helt fel väg...
Det valet använder du direkt genom att starta upp hela burken från CD:n och det innebär då att den kör Ubuntu direkt från CD:n utan att installera något på din hårddisk.
Om du ska köra i Virtualbox så måste du nog välja "Installera Ubuntu" (inne i Virtualbox) istället, annars blir det liksom kaka på kaka...
Det valet använder du direkt genom att starta upp hela burken från CD:n och det innebär då att den kör Ubuntu direkt från CD:n utan att installera något på din hårddisk.
Om du ska köra i Virtualbox så måste du nog välja "Installera Ubuntu" (inne i Virtualbox) istället, annars blir det liksom kaka på kaka...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...