Windows 7 vilken flopp !

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Lulle
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Windows 7 vilken flopp !

Inlägg av Lulle »

Installerade Windows 7 nyss i virtualbox , vilket fungerade kanon om någon vill testa.
Dock fungerar inte Guest, men vafan man kan köra ändå.

Oj oj, vad ska jag säga, Det rullade inte på bra inte iofs är det bara en Beta ännu men ändå.
Min dator tuggar sig fram bara, just ja, jag fick bluescreen också :o Varför det vet jag inte.

Dom börjar likna apples OSx mer och mer iaf.

Aja, någon som har något mer att säga?

Btwn, när jag har studerat klart så kommer jag vägra arbeta på en arbetsplats som kör med Windows Vista eller Windows 7 aldrig i helvete.
Då kan jag ta mina kunskaper någon annanstans jag tänker inte studera på högskolan för att sedan få komma ut till ett helvete med MS aldrig.

P.S Tur att jag kör *nix , fy fan om jag skulle köra Windows D.S
jsiei97
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Windows 7 vilken flopp !

Inlägg av jsiei97 »

Lulle skrev: Btwn, när jag har studerat klart så kommer jag vägra arbeta på en arbetsplats som kör med Windows Vista eller Windows 7 aldrig i helvete.
Då kan jag ta mina kunskaper någon annanstans jag tänker inte studera på högskolan för att sedan få komma ut till ett helvete med MS aldrig.
Tja, förbered dig på en chock.... företagar-sverige är ett u-land när det kommer till open source!
Jag är rätt för att du får gå i landsflykt. >:D

/Johan
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Fortsätter de bara i samma stil som med Vista så tycker jag att alla vi Linux-freaks ska vara jätteglada! ;D
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jodå..dom går självklart i sina gamla fotspår..fast det är till våran fördel! :D

Men dom på flaskeblaske verkar nöjda.. ::)

https://www.flashback.info/showthread.php?t=791656

Men det är ju klart..bara dom kan spela crysis så skulle dom sälja sin själ till djävulen.. :o
The_swede66
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av The_swede66 »

Nja,,,flopp, knappast, tror inte MS gör om misstaget som med Vista.

Drog ner Window 7 Beta igår och fixade ett part cd-keys.

Jag är imponerad,,,inte allt lika slött som vista, snyggt, snabbt och ganska trevligt.
Använder oftast XP till att spela steam spel på, men nu tycker jag nästan att datorn går ännu
bättre med Windows 7. Vore det inte för spelen skulle Linux räcka bra ;)
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Varför hjälper ni till att utveckla Windows 7?
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Sid skrev:Varför hjälper ni till att utveckla Windows 7?
Avveckla heter det... ;D
The_swede66

Inlägg av The_swede66 »

Haha, utveckla eller avveckla,,,nja, man är nyfiken och se vad som erbjuds.

Tänker inte rapportera eller tala om för MS vad som funkar och inte,,,,använder bara
skiten till att spela Day of defeat source med ,,,helst skulle jag vilja ha ett MS game edition.
Eller att Valves source klient till Linux kommer snart.
Oftast är MS operativ ett stort virus.

Men men, Windows 7 känns klart bätre än Vista.
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

The_swede66 skrev:Men men, Windows 7 känns klart bätre än Vista.
Vista är knappt ens kvalificerat att jämföra med, känns det bättre än XP? eller jämfört med Ubuntu??

Vista är ett så sanslöst bottennapp att det måste gått åt mycket kunnigt folk för att åstadkomma något dåligt... ;D
The_swede66

Inlägg av The_swede66 »

Känns bättre än både Xp och så klart Vista,,,,man jämför inte Win och Ubuntu :)

Men lite jobbigt i menyer och inställningar hua,,,säkert så vanligt folk inte ska kunna sabba något,,,hahaha
Prestandan är bra iaf, snabbt och rappt.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

För att kunna delta i debatten med en egen upplevelse och egna uppfattningar att luta sig tillbaka emot? Ja, om man faktiskt bortser från lincensen en stund och får för sig att bara diskutera funktionaliteten jämfört med t.ex. Ubuntu.
The_swede66

Inlägg av The_swede66 »

Och, man behöver Windows också,,,tråkigt men sant.
Alla företag som håller på med nån mjukvara verkar vara helt rökta, alla program ska
vara MS fixade och MS kompatibla och till och med bygger på MS program.
Visst har MS lyckats,,,annat var det för :)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Sid skrev:
upnorth skrev:
För att kunna delta i debatten med en egen upplevelse och egna uppfattningar att luta sig tillbaka emot? Ja, om man faktiskt bortser från lincensen en stund och får för sig att bara diskutera funktionaliteten jämfört med t.ex. Ubuntu.
Eller så väljer man att delta i testandet av ett fritt operativsystem. Varför bryr du dig så mycket om konkuransen?
För att det tvingar fram fler och bättre produkter från alla aktörer - för tillfället arbetar ju Canonical med att göra Ubuntu lika estetiskt attraktivt som världens mest stängda OS för hemanvändare, Mac OS X.

Därmed får vi (förhoppningsvis) tack vare Apple en fri variant av gränssnitt i världsklass, men man behöver iofs inte uppgradera om man inte är intresserad. Som tur är går det till och med att byta till ett annat OS om man känner för det.

EDIT: Nu är väl OS X baserat på FreeBSD så det kan väl knappast sägas vara stängt, men nog ska Apple bestämma mycket av hur du använder din dator...
Sid

Inlägg av Sid »

Och istället för att testa det nya Ubuntu så testar ni Windows 7.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Sid skrev:Och istället för att testa det nya Ubuntu så testar ni Windows 7.
Jag begriper inte att du är så nervös över sådant här, tror du verkligen att Windows 7 kommer att kunna konkurrera med Ubunu 9.04 på något plan alls?
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

upnorth skrev:
Jag begriper inte att du är så nervös över sådant här, tror du verkligen att Windows 7 kommer att kunna konkurrera med Ubunu 9.04 på något plan alls?
Jag tycker så här. Det kommer ändå finnas tillräckligt med folk som kommer både testa och permanent använda windows 7 (8, 9, 10 or whatevva..) så vi som skall främja och utveckla open source behöver inte öda tid med det. Sid har rätt. Fokus på Gnu/Linux. Utveckla gnash och öppna källkoden till fler drivisar!
Go Jaunty Go!
Sid

Inlägg av Sid »

upnorth skrev:
Nä, jag tycker bara att folk ska lägga sin energi på något vettigt. Om dom inte gör det så tycker jag att dom ska hålla sina brister för sig själva.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Ulsak skrev:
upnorth skrev:
Jag tycker så här. Det kommer ändå finnas tillräckligt med folk som kommer både testa och permanent använda windows 7 (8, 9, 10 or whatevva..) så vi som skall främja och utveckla open source behöver inte öda tid med det. Sid har rätt. Fokus på Gnu/Linux. Utveckla gnash och öppna källkoden till fler drivisar!
Go Jaunty Go!
Varför skulle Canonical anstränga sig för att ta fram bättre och bättre lösningar om alla datoranvändare ändå börjar använda Ubuntu? Varför tror ni egentligen att Windows ser ut som det gör idag?
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Sid skrev:
upnorth skrev:
Eller så väljer man att delta i testandet av ett fritt operativsystem. Varför bryr du dig så mycket om konkurrensen?
Det är ändå viktigt att veta vad Windows 7 innebär eftersom utan grundläggande kunskap om 'motståndaren' så har man inte alla argument. Jag vet att ditt huvudargument är fritt kontra ofritt men för en vanlig användare så ligger prioriteten oftast på funktion och 'fritt kontra ofritt' är bara ytterligare ett skäl att köra GNU/Linux, men först och främst så vill dom veta att dom får en bättre (sett till funktionalitet) produkt med GNU/Linux.

Och det får dom ju. ;D

Edit; Jag har även jag tittat på Windows 7 i VirtualBox och jag gillar inte vad jag ser alls - det ser ut som nåt bra (fast vi ju vet att det inte är det) - och vi får hoppas att den här 'bluffen' från MS inte går hem hos tillverkarna...
Sid

Inlägg av Sid »

farmfield skrev:
Sid skrev:
upnorth skrev:
Eller så väljer man att delta i testandet av ett fritt operativsystem. Varför bryr du dig så mycket om konkurrensen?
Det är ändå viktigt att veta vad Windows 7 innebär eftersom utan grundläggande kunskap om 'motståndaren' så har man inte alla argument. Jag vet att ditt huvudargument är fritt kontra ofritt men för en vanlig användare så ligger prioriteten oftast på funktion och 'fritt kontra ofritt' är bara ytterligare ett skäl att köra GNU/Linux, men först och främst så vill dom veta att dom får en bättre (sett till funktionalitet) produkt med GNU/Linux.

Och det får dom ju. ;D

Edit; Jag har även jag tittat på Windows 7 i VirtualBox och jag gillar inte vad jag ser alls - det ser ut som nåt bra (fast vi ju vet att det inte är det) - och vi får hoppas att den här 'bluffen' från MS inte går hem hos tillverkarna...
Vill man ha ett funktionellt operativsystem så ska man hålla sig borta från betor
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"