Firefox och plugins i Ubuntu 8.04

Ron
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Firefox och plugins i Ubuntu 8.04

Inlägg av Ron »

Kul att kunna se "flash"-bilder och filmer fr. t.ex. You Tube eller Nettest osv.på mitt nyinstallerade (!) Ubuntu 8.04 LTS (8.10 klara inte maskinens skärm/grafikrutiner). Har installerat alla növändigadiga (?) plugins till Firefox som Ubuntu restricted extra och Sun java 6.0 plugin (dessa finns i pakethanteraren) och tittar jag i installerade plugins i Firefox finns de där. Sista Adobes flash-player finns där också. Ändå funkar det inte! En stor rund ring med kon visas, klicka på den, fönstret skriver: data laddas ner men inget händer. Har kört Ubuntu 7.04 tidigare,(med Firefox 2.0) där fungerade alla flash-animationer utan mankemang. Har även testat med en annan webbläsare, Seamonkey under 8.04, med samma negativa resultat. På samma dator har jag även Windows Xp2 Pro/Sp2 med senaste Firefox webbläsare, här fungerar all helt i sin ordning
Är det för gamla plugins i under pakethanteraren. Och i så fall hur installerar man senaste plugins direkt från Sun?
Är det någon annan som råkat ut för samma problem??
:o ??? ::)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Firefox och plugins i Ubuntu 8.04

Inlägg av farmfield »

Låter som du har gnash och eller swfdec installerat och det tar då över Flash i webläsaren. Kolla det och avinstallera då dessa.

Sedan så kolla dina addons i FF - du har inte Flashblock eller Flashkiller installerat?
Ron

Inlägg av Ron »

Jag har (förmodligen) inte medvetet installerat varken gnash eller swfdec, följer de kanske med i Ubuntu restricted? Om de nu finns hittar jag dem i synaptic??
I FF finns inga addons ännu installerade (men jag vet att Flashblock funkade fint i min tidigare distrib. 7.04)
Ron

Inlägg av Ron »

Hi
Hittade faktiskt swfdec under Mozilla i pakethanteraren/synaptic, tog bor tillägget och det gjorde susen.
Tackar allra ödmjukast för hjälpen, nu känns Ubuntu och Firefox toppen igen!!!!
;D :)
Jante99

Inlägg av Jante99 »

Om du vill ladda hem youtube klipp till hårddisken så skall du testa det här tillägget till Firefox.
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/3590

Du får en liten ikon nere i aktivitetsfältet. Tryck på den så laddar videon hem med rätt filnamn och allt.
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Det tillägget är bra. Jag använder swfdec för att titta på dom filerna. Har även Adobes flashspelar och swfdec stör inte den. Kanske är det gnash som är i konflikt med Adobe ;) .
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"