johnny castaway

Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

johnny castaway

Inlägg av Dimi »

Halloj.

Jag skulle vilja ha johnny castaway som skärmsläckare.

Kod: Markera allt

http://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_Castaway
Det fungerar att installera och köra genom wine. Men jag fattar inte hur jag gör för att få den att bli min standardskärmsläckare. Någon som har något tips???
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: johnny castaway

Inlägg av eyerouge »

Verkar svettigt att få den till standard om du kör genom wine. Det enda jag kommer att tänka på är att du kör en skärmsläckare som är till för Linux och som, när den kickar igång, låter dig köra ett kommando / script.. i vilket fall du antagligen hade kunnat starta skärmsläckaren i Wine på det sättet.
Bild
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dimi »

eyerouge skrev:Verkar svettigt att få den till standard om du kör genom wine. Det enda jag kommer att tänka på är att du kör en skärmsläckare som är till för Linux och som, när den kickar igång, låter dig köra ett kommando / script.. i vilket fall du antagligen hade kunnat starta skärmsläckaren i Wine på det sättet.
Vet inte om jag fattar dig rätt. Men jag försöker få till det på följande sätt.
1. Jag stänger av skärmsläckaren i ubuntu.
2. Sedan har jag ett script som körs när datorn idlar, efter 10min så startar den J C via wine. Var det så du menade?
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av eyerouge »

Helt rätt, men det är inte säkert du behöver stänga av skärmsläckaren i Ubuntu. Tanken var snarare att du skulle hitta någon linuxskärmsläckare som inte gör något annat än kör ett kommando när den väl kommer igång. Huruvida det finns eller ej vet jag inte, men min idé var att utnyttja det faktum att man redan har skärmsläckare på sin dator, d.v.s. att datorn i linux redan känner av att du inte rört musen/tangenter på x minuter och därefter gör något (kör ett kommando/script).

Om det inte finns någon skärmsläckare som låter dig göra det måste du använda en annan metod.

Spana in de två sista posterna i detta inlägget, där finns ett exempel som sägs fungera. (Du kommer givetvis behöva ändra om vad det gör efter 15 min eftersom du inte är intresserad av att stänga ner användare). Tror han kör cron för att köra scriptet som i sin tur kollar hur läge du varit idle.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"