Jag har formaterat USB minnet Fat 32 som det stod i en av trådarna på forumet. Men samma hände igen. Vad gör jag för fel?
Tacksam för svar. Ville njuta av en film, men det gick inte

Tyvärrhttp://support.microsoft.com/kb/314463 skrev:You cannot create a file larger than (2^32)-1 bytes (this is one byte less than 4 GB) on a FAT32 partition.
Jag google lite och på max filstorlek och hittade denna lilla tabell:jokke_leijon skrev:Filen är på dryga 4Gb och när man närmar sig 4 så stoppar kopieringen och det står: Fel vid skrivning till fil: Fil för stor. Det är ungefär 3 G kvar!
Vad var det som inte funkade med ext3, det kan vara intressant om vi får reda på dina resultat.jokke_leijon skrev:ext3 funkade inte skall altså pröva NTFS
Tabellen du visade gäller flera linux-filsystem, inte fat 32 som är ett ålderdomligt filsystem.jsiei97 skrev:Jag google lite och på max filstorlek och hittade denna lilla tabell:jokke_leijon skrev:Filen är på dryga 4Gb och när man närmar sig 4 så stoppar kopieringen och det står: Fel vid skrivning till fil: Fil för stor. Det är ungefär 3 G kvar!
http://www.novell.com/documentation/sus ... pas04.html
Sambandet jag tänkter på är block storlek kontra max filstorlek, men det verkar vara ca 16G och inte 4G......
(om du inte har väldigt små block på ditt usbminne)
/Johan
Kod: Markera allt
sudo apt-get install gparted
Kod: Markera allt
sudo apt-get install ntfsprogs
Har för mig att .img är samma sak som .iso, prova att byta namn på filen till filensnamn.iso och bränn den till skiva med "Skivbrännaren Brasero" som du hittar i menyn.jokke_leijon skrev:Det här gick som smort. Tack så mycket NI alla och nu sist orion!!! Filerna kom in snyggt och prydligt på USB-minnet. Nu till nästa steg i problemet. Konvertera en img fil till något som DVD:n vid vid TV:n kan läsa. Vad använder jag då? För program alltså?
Hur menar du med att se direkt? Kan du på något sätt överföra filen till dvdspelaren utan en skiva? I annat fall är ju en iso fil en avbildning av en skiva som du kan bränna på en disk och stoppa i dvdspelaren, t.ex med programmet brasero som du hittar i menyn.jokke_leijon skrev:Tack för svar - det funkar hur bra som helast att få ner filen på usb:n nu. Tack för hjälpen!Nu återstår nästa problem och det är att kunna se iso filen direkt på DVD-spelaren, men det kanske är en fråga i en ny tråd?